30 November 2009

PADA MASA ITU..... DAN KINI.... SETAHUN!

30 november 2008
jam 2.00 pagi..

panggilan menamatkan sebuah drama
menyentak hati menyiang jiwa
darah terpercik mencurah
luka merobek ke dalam









kekosongan jua kehilangan
serabut mencari ketenangan
sayu menghuni di hati
menanti bila penghujung resah ini










diasak berbagai soalan
diserbu pelbagai pertanyaan
hati meruntun tangis
mencari kekuatan di balik kekalutan










pengakhiran yg tidak dijangka
mengundang ketabahan hati
melawan kesepian dengan DIA
merawat hati menambah keyakinan










biar apapun terjadi
pada paksi ini ku kan terus berjalan tanpa henti...


nota pendek si merah jambu:
rahmatNya yg terindah
ku bebas berlari...

24 kesan jari:

anaklaut said...

salam...

nur, nape sedih saja ni...

joegrimjow said...

waaa
camne buat bunga2 ni?

Nida said...

Salam:

Tengok you tube ni.. terimbas pula kisah lama2.. kisah percintaan, suka dan duka kehidupan.. :-)

maiyah said...

jgn biar paksi tu berpaksi ke lain.. hdp mmg bermcm ujian, hdapi ngan tabah

Shaz Naz said...

Allah sentiasa ada walaupun sesuatu yang kita cari tiada..sesungguhnya Dia maha mengetahui

ber_uwang said...

satu pejalanan yang menduga kekuatan diri.. kelip kelip tak bersinar sama seperti mentari

mamai said...

dan segala yang berlaku pastu ada sesuatu

Hisham said...

cikgu..leh x sy amik en3 ni wat lirik lagu????leh x..

Saliza said...

Nur,
jangan bersedih sgt dik...
Hidup ni mmg mcm tu.

NuR said...

[.: hisham :.]

amik la..
tapi nur nak dgr lagu tu.
boleh?
hehe....

sedap ke tak ke
pecah gegendang telinga skali pun
nak dgr juga... hikhik!



NuR said...

[.: mamai :.]

ya.. itu pasti bro..
segalanya bersebab
dan ada terlihat skrg..

=)



NuR said...

[.: ber_uwang :.]

perjalanan yg singkat tapi bermakna



NuR said...

[.: nida :.]

salam kak nida..
hehe...
mengimbau kenangan la ye kak?
=)



NuR said...

[.: shaz naz :.]

Allah adalah sebaik2 perancang cuma kita je yg tak nmpk..



NuR said...

[.: maiyah :.]

berpaksikan pada yg satu
insyaAllah...
hidup pasti bersatu dgn restu

NuR said...

[.: anaklaut :.]

salam..
cerita biasa saje..




NuR said...

[.: joegrimjow :.]

bunga ni ada codingnya..
nak ke joe?

NuR said...

[.: saliza :.]

kak,
episod dah pun berlalu
insyaAllah..
akan hadapi dgn semangat yg baru.

Hisham said...

cikgu2...nk sgt ke pch ggendang tlinge tu...kiri kanan tau x...

NuR said...

[.: hisham :.]

hehe..
buat rentak ape tu sampai pecah gegendang telinga??



Hisham said...

lagu pecah telinge la...pecah rumah coming soon...hehehehe

NuR said...

[.: hisham :.]

tak kira la ape pun genre nya
nur nak dgr gak..
tiada kompromii..

hikhik..

GhOsToNe said...

lagu melawan kesepiaan???

sgt sedeyh...

miSs s!v said...

jiwang!
kenape apekah?

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa