03 October 2009

HIDAYAH

dendangan kump.Hijjaz







Tuhan...
lama aku gelintar
cari arah cahaya
menerangi gelita

Tuhan....
indahnya hidayah Mu
sinari ruang kalbu
luruh airmata ku
mensyukuri nikmat Mu

Tuhan...
pimpinlah hati ini
utk ku menghayati petunjuk Mu
walau diuji kesabaranku
juga keimananku
tidak tercabar keyakinan ku
pada janji-janji Mu
tetap bersujud di hadapan Mu
merayu cinta Mu
seluruh jiwa aku serahkan hanyalah utk Mu
betapa ku bersyukur dengan hidayah yg Engkau berikan
semoga selamanya aku kekal di jalan Mu

notakakidantangan:
ada seorg teman kata pada nur..

farah: nama kita ada maksudnya. aku rasa aku seorang yg happy.. sbb maksud nama aku kegembiraan.

ada betul juga kata dia.. sbb nur jarang nmpk dia susah hati. maybe dia pandai lindungkan apa yg dia rasa.. ditanya pula pada nur..

farah: nama kau apa maksudnya?

nur: kau tak tau ek? nama aku maksudnya cahaya petunjuk.

farah: ooo..kau jadi petunjuk ke arah mana?.. bercahaya ke arah mana?

nur: aaa... emm....

p/s: kawan2 mcm mana pula?

16 kesan jari:

ustazah dyLLa said...

salam nur...ustzahnye maksud CAHAYA KEBAIKAN & KELEBIHAN...mmg btul ape yg kwn nur ckp 2...ustaz msa ustzah tgkatan 1, dia ckp nama ustzah ni sngt istimewa seistimewa empunya bdn...dia ckp nama kita ni melambangkan sikap kita yg sebenarnya...nama yg baik adalah anak2 yg terpilih...ustzah suka nama "nur" ni...bila kita panggil trus ada maknanya...

imHepPie said...

nama kadang2 leh pengaruhi sifat seseorg..tpi skang byk parents yg letak nama ank xde mksud jnji sedap..apakah??

anaklaut said...

salam....nur,


apa khabar hari ni? sihat ke?

moga di rahmati allah swt.

chekgu BaniHassim said...

nama saya, separuh je ade makne...
separuh lagi, takde...

cume cahaya je...
hazren takde maknenye...
huhu

al-lavendari said...

"semoga selamanya aku kekal di jalan Mu"

ya ... sama2lah kita berusaha untuk mengekalkannya.

miSs siv said...

ustazah penah ckp..
name org ade dua maksud..
bercita2 tinggi..
panjang umur..
yang mane satu?
tak tau~~~
=p

Nakamura Kazuki said...

nama ambe rasanya takde maksud kut nurrr...hehehe..yela nakamura manala nak ada maksud..hehehe

sI tEDI said...

nama aku takde makna.. tp itu tak bermakna aku tidak tahu menghargai makna kehidupan ini,

NuR said...

.: ustazah dylla :.

salam ustazah..
nur pun penah dgr org ckp mcm tu..
tapi tak tau kebenarannya mcm mana.
hehe.. harap2nya bercahaya hidup nur dan dpt bagi cahaya tu kat kawan2 sumer..

NuR said...

.: imheppie :.

boleh pengaruhi ek?
nur kena kaji diri nur ni..
a'ah tu betul.. nama panjang bebenar dan susah nak sebut. tambah2 time cikgu nak panggil..adeh la. tergeliat lidah..

NuR said...

.: anaklaut :.

salam al..

alhamdulillah mcm biasa saje al..
al pula mcm mana?
insyaAllah semoga kita semua dirahmati Allah.. amiinnnn

NuR said...

.: chekgu banihassim :.

kira ada juga tu cikgu BH
menerangi hidup kanak2 ribena..
kan?

NuR said...

.: al-lavendari :.

insyaAllah..
mudah-mudahan amalan kita diterima dan dinilai olehNya..

NuR said...

.: miss siv :.

ok..nanti akak try tanye kawan akak ek..
tapi maknanya tetap yg baik2 kan?

NuR said...

.: nakamura kazuki :.

huhu jiran sblh skolah
dah buh nama jepun, mana nak makna nama tuan hambe.. oh mungkin ada dlm bahasa jepun..nanti kita cari maknanya..
hikhik!!

NuR said...

.: si tedi :.

betul tu..
kita perlu menghargai apa yg kita ada..
cik tedi, besh perjalanan beraya tadi? tak ajak pun.. hukhuk!

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa