15 September 2009

AMANI

nyanyian AMAR

baca arahan sblm mendengar lagu ini:
  1. tekan button pause pada lagu tema blog ini
  2. set mood jiwang...
  3. hayati lirik dan nyanyian yg syahdu syahdan ini dgn sebaiknya
  4. semoga anda terhibur



Tangisan sanubari telah terhenti
Kala suram suria memancar sinarnya
Pertemuan seindah bayangan firdausi
Menjadi zikir kasih yang suci

Lukisan dua jiwa menjadi satu
Terkenang detik bertemunya kau dan aku
Santun berhikmah mengingatkan diri
Hidup dan mati hanya untuk Ilahi

Mengenggam janji cinta ini
Bertemu kasih tanpa jasad
Bicara tanpa suara
Hanya tulisan bahasa indah

Mengeratkan antara kita
Hinggalah ke akhirnya

Kau ku sanjung kerna pengorbanan
Bagai puteri di kayangan
Tika ku lesu hadapi hidup
Kau hembuskan nafas semangat
Penawar hati

notakakidantangan:
video sekitar majlis perkahwinan penyanyi nasyid AMAR
dedikasi dari AMAR buat isterinya, Wani
lawa benar isteri dia.. hukhuk.. terasa kekurangan..
lagu ni ada dlm album Hikayat Cinta

nur baru je tahu lagu ni bulan lepas

padahal album dah setahun mcmtu
sebabnya ... nur tak beli album AMAR yg the latest

sblm ni beli..
out dated la saya nmpknya.. :(

saya suka lagu ni
sambil berangan akan ada org yg akan nyanyi utk saya..

tapi tak tau sape dan bila

hikhik... berangan sudah!

tapi takpe, saya akan terus berdoa dan berdoa

saya teringat ulasan sahabat blogger
PengemisRedha(N.A.Y) dlm blognya
"
Jadilah lelaki yang soleh, insyaAllah akan muncul seorang yang solehah sebagai pasangan hidupmu"

walau tak mampu utk menjadi yg solehah
kerna byk kekhilafan serta kekurangan diri
namun bkn satu alasan utk memperbaiki diri sebaiknya
moga diberikan petunjuk oleh Allah

oh.. amar pakai baju warna pink masa kawin
so rasanya takde masalah kan if saya kawin nanti pilih tema warna pink?
agak2 nak ke pengantin lelaki pakai?
agagagagaga....

10 kesan jari:

imHepPie said...

wuuu tetiba trasa mau kawen gak ahaks~~

ber_uwang said...

rumah tepi sawah
pasang langsir warna biru
emak jangan marah
ala emak kawen kan aku

ok dah nyayi dah

NuR said...

.: imheppie :.
hehe..tau takpe!
terasa gedik lak..hikhik!

NuR said...

.: ber_uwang :.

hoho...tak mau lagu tu
nak lagu nih..
bro nyanyi lagu ni yee..
:D

sI tEDI said...

amar baru kawen ke/??
x tau pun!!

katrumah nanti dengar!!

mamai said...

nur dah ada orang tunggu tu hehehe

NuR said...

.: si tedi :.
cik tedi
nur rasa ada la dekat2 setahun dia kawin
tapi mcm tak tau je sblm ni..
haa..dgr jgn tak dgr..
pastu komen tentang lagu ni ye?

NuR said...

.: mamai :.
hoho..
sape la nak tunggu saya ni bro?

anaklaut said...

salam...nur,

moga nur dapat suami yg solehah..
amin.

maiyah said...

salam.. hehe teringat masa2 kawin dulu.. dah tinggal kenangan jer :D

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa