13 August 2009

SESEKALI

by Wildan
sesekali kita perlu derita
sesekali kita perlu kecewa
untuk kita mengenali erti bahagia
untuk kita mengenali erti berjaya

sesekali kita perlu menangis
sesekali kita perlu terhiris
untuk kita mensyukuri nikmat yang di beri
untuk kita mengenali diri sendiri

ujian yang datang menguji kesabaran
perlu keimanan dan ketakwaan
sebagai hamba kepada Tuhan kita harus bertahan
jalan ke syurga penuh dengan likuannya
penuh dugaan dan rintangannya
hanya yang cekal dan yang tabah
pastikan menemuinya

masihkah lagi mahu menghitung
sedikit mehnahNya
jika dibanding dengan selaut rahmat dan nikmatnya
seharusnya kita rasa bersyukur dan berlapang dada
itulah tanda kasih sayang Allah
kerana kita sering terlupa
pohonkan doa kepada Tuhan
agar beroleh keredhaan


♥♥♥

seorg teman mengirim sms mlm semlm..

"penah dgr lagu sesekali dari wildan tak? lagu ni menginsafkan. lirik dia betul2 kena dgn situasi dan keadaan kita skrg.."


dan dia mengirim lagi sms petang tadi

"ada cerita duka seusai hati terhibur suka..."

emm.. nur cuba hubungi dia tapi tak dpt. mcm ada benda tak kena.. teman, kamu dirundung duka? dibelenggu masalah? jwbla msg itu ...

♥♥♥


notakakidantangan:
alhamdulillah perjalanan pulang ke kampung siang tadi berjalan lancar. terima kasih atas doa kawan2 yg mendoakan. sekembalinya ke rumah, dikejutkan dgn berita ketiadaan otai nasyid, Allahyarham Ustaz Asri... sgt terkejut bila baca di blog aini.. sbb tahu dr situ.. nur tak terbayang perasaan anak2 dia bila kehilangan ayah. kalo nur yg umur 20 tahun masa kehilangan ayah pun terasa kehilangan yg amat besar, apatah lagi mereka yg masih kecil ni. semoga mereka tabah... al-Fatihah....


12 kesan jari:

GRuNGe said...

Nur, kampung Nur dekat mana yea?

<< s| tED| >> said...

betul!! kalau selalu sgt happy pun x best juga.. tapi x mo juga selalu rasa sedih.. seimbang lah :)

anaklaut said...

salam..

dah kembali ya..selamat kemabli..bro, nur kampung di BM (Bukit Mertajam)..

sesekali ingin merasai nikmat bahagia..:))

tq sudi terima award from al.

ber_uwang said...

syukur atas nikmat yang di berikan , alhamdulliah nur dah selamat

DaliaLiyana said...

semoga akak selalu hepi dan dilindungi....nnt kem salam kat org kampung...balik sini bwk ole2 tuk dalia k...:)

DaliaLiyana said...

semoga kite dilindungiNYA..
nnt kem salam kat org kg yer..balik sini bwk ole2 utk dalia k...:)

mamai said...

sesekali kita perlu kecewa
sesekali kita perlu gagal

tapi jangan sesekali ulang kesilapan yang sama

NuR said...

.: grunge :.

incik grunge,
kg nur kat bkt mertajam..
seperti yg dikatakan oleh anaklaut
ada ole2 utk nur tak incik grunge?
hehe



.: tedi :.

mcm titik keseimbangan kan?
mcm dak utih dan dak oyen..
seimbang dari segi warna..
hehe.. nur dah mula merepek ni cik tedi...

NuR said...

.: anaklaut :.

salam..
udah kembali nih..hehe

tul tu..
sesekali nak menikmati kebahagiaan yg dimiliki..

ah cikgu..
dah cikgu bagi, nur tempek je kat sini..hehe!



.: ber_uwang :.

salam ber_uwang

alhamdulillah..
nikmat yg terselit di sebalik hikmah setiap ujian yg menduga..
erk..panjang lak ayat tu..
hehe...

NuR said...

.: dalialiyana :.

amiinn..
akak aminkan aje doa dalia tu..hehe!
alamak..
tak sampaikan salam sbb baca ni slps dah balik sini.
sorry dalia
(^.^)

NuR said...

.: mamai :.

huhu bro
ayat bro tu menusuk ke kalbu

hukhuk..
kesilapan yg telah dibuat
kecewa pun dah dirasa..

mamai said...

tak mengapa jika buat kesilapan asal kita belajar dari kesilapan yang di buat

tak mengapa kecewa asal jangan kita kecewa kali kedua

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa