27 August 2009

MENANTI

alhamdulillah..
akhirnya berjaya juga cari si tepung pelita.
cuma ada satu gerai je yg jual
yg lain byknya jual nasi ayam
kira special la menu arini
pencarian yg bermakna


see?
kalau kita berusaha pasti kita berjaya
kawan2...
usaha kan tangga kejayaan


hati nur rasa gumbira..

menanti ketibaan cik abe...
ya..
cik abe ku pulang ini malam..
bkn sorang tapi dua org..
haa... hebat kan ada dua cik abe ni
hikhik
belum tambah lagi dua
hikhik...

sila jgn percaya dgn pengakuan berani mati di atas
nur menunggu ketibaan cik abe kandung..
cik abe Y dan cik abe C
mereka on day way skrg..
berkonvoi dari kl ke as

uiks.. dah rasa mcm raya pun ada jugak..
baru je igtkan miss siv tadi
ada 24 hari lagi sblm raya
kalau gi pasaraya pasti telinga didendangkan dgn lagu raya
jadi kita yg ada dlm pasaraya tu ape lagi
bershopping shopping dgn mood raya
agaknya inilah satu serangan psikologi kepada pembeli
agar berboros-borosan
tu teori nur je...
tak tahu pendapat kawan2 mcm mana

berbalik ke cerita tadi
tak sabarnya nak jumpa si cumel ni


entah pose entah tidak..
tapi kecik lagi si cumel ni
baru 4 tawun

bonda dah pun sorok jam loceng antiknya
risau diganggu oleh cucundanya..
maka saya kena kuatkan alarm hp
kalo tak, sahur dlm mimpi je la jawabnya


22 kesan jari:

imanshah said...

Sala..kakak saya di kampung pun berniaga tepung pelita.. sedap..entry pasal ni pun saya pernah tulis dalam blog saya.

<< s| tED| >> said...

oOoooooooooooooooooooo.. dah ada tepung pelita mntak kat orang lagi ek??????

cubit pipi budak cumel tu ek??ekekekeke

NuR said...

.: imanshah :.

oh ye ke?
beshnyer
susah tak nak buat tu cikgu?
nak resipi leh?

NuR said...

.: tedi :.

ekekeke..
saje2..
sekali sekala nak bermanja-manjaan dgn cik tedi
=)

mamai said...

penantian itu satu peyiksaan
penantian itu perlukan kesabaran
kerana di hujung penantian ada kemanisan



tepung pelita kat shah alam ada banyak nur..meh la berbuka kat sini

NuR said...

.: mamai :.

tu la bro
makin sedey dgr ni
bro poskan agak2 leh sampai tak?
hikhik!

harap2 dpt gi sana bln ni..

DaliaLiyana said...

dalia suka kuih tu..nnt kak nur buatkan leh?? hehehe..
take care kak...

al said...

salam..nur,

wah..sama dengan anaklaut lak..ari ni anaklaut pun berbuka dengan tepung pelita gak..

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD said...

salammem kak nur suke kuih pelita ek..?sy beljr dh wat kuih pelita ngan mak sy..tp x becus2x..hehe..x pndai la wat kuih2x..tp klu masak2x sy ske..hehe..

ber_uwang said...

lor ingat menanti abe ber_uwang tadi...

ahaaks.. perasan lebeh pulak dah..


raya adalah saat yang di nanti kan oleh mereka yang berpuasa dan meraikan kejayaan berpuasa.

raya juga di nantikan oleh tokey tokey cina sebab ramai orang melayu akan bershoping tak ingat dunia...


pilih la mana satu raya yang bermakna pada kita...


bagi saya raya itu gembira jika puasa tahun ni penuh...

Saliza said...

Nur,
Kira lepas dah hajat kan?
Puas hati la ni..

iedaLUVsham said...

huhuhu!! nur,ingatkan cik abe mane tadi, hehhe!! tepung pelita mmg cedapp!! oo..nak lik as ek, take care =)

ɯıssɐɥıuɐq nƃʞǝɥɔ said...

susah ke nk carik kuih tepung pelita aka kuih takung aka kuih tako aka kuih sampan??

kt sini byk nur...

aya harith said...

nak jugak!!!


uwauwauwa....

TT

NuR said...

.: dalialiyana :.

hikhik..
dalia la buatkan.
dalia kan masak sodap..
akak tukang rasa je la..
=)

NuR said...

.: al :.

lah.. sama pulak
ada jodoh menu yg sama ni.
gurau je cikgu..

ape khbr?

NuR said...

.: nurulhidayani :.

hehe..
resipi ada ke?
susah tak nak buat?

NuR said...

.: ber_uwang :.

hikhik..
tu la..
tunggu abe ber_uwang tak sampai2..
gi mana ek?

=)

NuR said...

.: saliza :.

hehe..
tula kak..
alhamdulillah..akhirnya berjaya juga pencarian tu
cuma takde pilihan
yg mana ada tu telan je la..
=)

akak ape khbr?
bdk2 dtg kelas tak?

NuR said...

.: iedaluvsham :.

hehe..
hoyeh hoyeh
berjaya jgk mengelirukan ieda

NuR said...

.: chekgu BH :.

hah??
byknyer istilah..
kuih sampan?
nape sampan bunyinyer cikgu?
tak penah nmpk mcm sampan..

kat sini tak byk cikgu

NuR said...

.: aya harith :.

nak ek?
dah abiss aa aya..
hikhik!

tu la.. lmbt..

cian aya yg













cumel!

=)

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa