27 August 2009

MELANGKAH DENGAN DIA


melangkah itu mudah
namun mencari arah itu yg terkadang payah

mencari jalan itu mudah

namun memahami destinasi itu yg susah
menyusuri susur itu mudah

namun menuju noktah itu pasti mendatangkan lelah

dalam semua ini...

menjaga istiqamah itu paling susah, payah dan lelah

namun DIA amat faham bagi hambaNYA

DIA tidak meminta manusia menjadi yg terbaik

hanya perlu untuk melakukan yg terbaik

meletakkan sandaran dan keyakinan penuh kepadaNYA

lantas nescaya DIA akan menguruskan yg selebihnya

agar yg terbaik itu menjadi milik manusia

moga perjalanan kita
sentiasa di dalam lindungan dan penjagaan ALLAH SWT



notakakidantangan:
saya akan melangkah ke PARAM mencari tepung pelita
itu misi pada petang ini...

17 kesan jari:

mamai said...

jalan bersimpang penuh liku hanya hati dan akal jadi jurupandu iman sebagai pedoman

miSs siv said...

nak jugak tepung pelite!!!
=P

imanshah said...

Dalam menlangkah tu, pandangan kena jaga, tingkah laku adab kena jaga, agar perjalanan tak dicemari dengan segala macam godaan dunia!!

ber_uwang said...

di sini hujan..rasanya tak jumpa tepung pelita yang di cari, pelita padam kena ujan..ahaaks

Saliza said...

Nur,
semoga dpt berbuka dgn tepung pelita hari ini ya?

Eyna's said...

Jgn lupa bli lebih utk akk skali ye NuR...heheh

NuR said...

.: mamai :.

huhu..ayat bro memang power.
nur amat kagum..

NuR said...

.: miss siv :.

hehe...
meh la sini...
=)

NuR said...

.: imanshah :.

godaan dunia yg tak mengira tempat dan masa... kalo lemah iman abisla..
kita kena upgrade iman slalu...
bkn upgrade cikgu imanshah ye..
=)

NuR said...

.: ber_uwang :.

bro ni tak baik tau.
walau ujan walau panas tepung pelita bercahaya je
tambah2 org yg belinya tu ialah NUR..
hikhik!

NuR said...

.: saliza :.

aminn..
doa akan tu dimakbulkan..
mission accomplished!
hehe...

NuR said...

.: eyna :.

sis..
ni ada...
sis meh la sini..
leh berbuka sesama..

Cik Skaf said...

salam Nur, wah dpt juga berbuka dgn tepung pelita yea ptg nie. Alhamdulillah. hajat termakbul..:)

Perjalanan kehidupan kita, andai kita sendiri tidak dgn sengaja memesongkan diri, hati dan fikiran, kita kan sentiasa dlm redha dan lindunganNya. InsyaAllah.

*Lirik lagu ni best lah..., cik skaf rasa, baik Nur yg nyanyi pastu upload kt blog,tentu lebh mengesankan... :)

<< s| tED| >> said...

nyummi.. aku juga ada tepung pelita.. :)

triple x malaya said...

melangkah tak same dengan berlari..namum hati2 bile melangkah..

anaklaut said...

salam..nur,

sahabat... jika hari ini aku terlalu gembira, sedarkanlah aku dgn amaran2 Allah.. Jika ku bersedih tanpa kata, pujuklah aku dgn tarbiah Pencipta.. Jika aku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dgn kehebatan syurga... Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera... Jika pernah hatimu terluka, luahkanlah agar aku berubah... dan.. Jika hari esok ku lena tanpa terjaga, iringilah lenaku dgn kalungan doa... Berjanjilah duhai sahabat, ukhwah kita utk selamanya...

-bersama2 kita melangkah mencapai keredhaan ilahi..

-anaklaut-

iedaLUVsham said...

nur,param tu pe? heheh!! ieda tak tau..huhuh!! ;p

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa