26 August 2009

DENGAR, BACA DAN RENUNG

dengar lagu ni
baca dan hayati bait2 liriknya
renung kembali kehidupan kita selama ini...
moga kawan2 terhibur mendengar lagu tema yg baru blog ini...
jom..insafkan diri!

Layar Keinsafan by Mestica


Sepi benar senja ini
Bayunya semilir, menganak ombak kecil
Jalur ufuk pula mengemas terang
Kapal dan layar terkapar

Mengapa nantikan senja
Barukan terdetik, pulang ke pengkalan
Gusar malam menghampiri
Ku tewas di lautan

Tuhan layarkanku ke arah cintaMu
Tuntuniku menggapai redhaMu
Rimbunan kasihMu ku berteduh
KepadaMu ya Tuhan
Berikan secebis keinsafan
Bekalan sepanjang perjalanan
Mencari ketenangan

Biar Kau menjadi saksi
Tulus tangisku kala dini hari
Kesempatan yang hanya sebentar
Moga keikhlasanku terlakar
Berikanlah ku hidayah
Agar dikuatkan iman yang lemah
Moga diberkati hidup ini
Menuju bahagia yang kekal abadi

PadaMu Tuhan
Kan kuserahkan cinta kepadaMu

Tuhan layarkanku ke arah cintaMu
Tuntuniku menggapai redhaMu
Rimbunan kasihMu ku berteduh
KepadaMu ya Tuhan
Berikan secebis keinsafan
Bekalan sepanjang perjalanan
Mencari ketenangan

Biar Kau menjadi saksi
Tulus tangisku kala dini hari
Kesempatan yang hanya sebentar
Moga keikhlasanku terlakar
Berikanlah ku hidayah
Agar dikuatkan iman yang lemah
Moga diberkati hidup ini
Menuju bahagia yang kekal abadi

Harapanku moga dikurniakan
Manisnya iman berpanjangan
Moga lautan hilang gelora


notakakidantangan:
saya suka lagu ni
ada bunyi seruling,
lirik yg besh..
yg tambah lagi besh
sbb ada nama saya
erk.. lain dah niat ni..!
huhu
termalu sudah!

26 kesan jari:

kuIna LadyInRed said...

bila senja berlabuh dan malam menjelma
itu lah penghargaan bagi kita
masa untuk menilai hari yang akan kita tinggalkan.

salam kenal, salam ziarah, salam ukhwah..
selamat berpuasa.

imanshah said...

Saya pandai nyanyi lagu ni..minat la jugak pada mestica, tapi suka lagi inteam

ubaidillah alqasam said...

salam shabat n salam ramadhan.,,kadang2 pentinngnya juga kita ni mendengar lagu2 yang menaikkan semangt untuk dekat pada Allah ni kerana iman kita adakalnya turun n naik....semoga 'cahaya' terus memberi cahaya kepada insan lain...salam perjuangan,,,

<< s| tED| >> said...

nur.. kalau nur sendiri nyanyi lagi senang aku nak hayati.. :P

apapun terima kasih atas perkongsian!

mamai said...

mana adil pilih lagu yang ada nama sendiri...tapi lagu nie memang best

miSs siv said...

wah~
hepi nye akak~
=p

anaklaut said...

salam..nur,

lagu memang best..

ɯıssɐɥıuɐq nƃʞǝɥɔ said...

kdg2 lagu yg ade bunyi seruling menyeramkan...
lariii...

tpi kdg2 yg ade bunyi seruling mendamaikan...

yoro okino said...

sya pon suke lagi nie
besh..beri kekuatan pon ader..

GRuNGe said...

Saya pula suka lagu Superman dari kumpulan Laki Laki. :P

anaklaut said...

salam....nur,

tak jemu.mendengar lagu ni..

bestnya..ingatan terawang-awang mendengarnya..pandai nur memilih lagu..:))

tq singgah anaklaut...:)

NuR said...

.: kuina ladyinred :.

salam kenal kuina...
slalu dgr nickname je..
terima kasih berkunjung ke blog nur...

=)
selamat berpuasa

NuR said...

.: imanshah :.

wah..ada geng rupanya
tu la.. inteam lagi besh..
hikhik!
nanti leh la minta cikgu nyanyi live ye?

NuR said...

.: ubaidillah alqasam :.

ubaid..
nama awk mcm nama anak murid nur..
hehe..
insyaAllah.. moga2 kita dpt manfaat daripada isi lagu ni..

slmt berpuasa
=)

ber_uwang said...

saya tuju lagu ni utk NUR...

NuR said...

.: tedi :.

ayark..!
cik tedi, kalo nur nyanyi kang, tak sedap jadinya..
tak leh dimakan begitu saje.. hikhik!
kita minta dak utih nyanyi nak?
hehe

NuR said...

.: mamai :.

hikhik...
adil la bro..
bro jeles la ni kan?
haha!
ok bro..
kang kita cari lagu yg ada nama bro ek?hikhik!

NuR said...

.: miss siv :.

uiks..
miss siv, gi mana tau akak tgh hepi?
ooo.. intai ekk??
hikhik!

NuR said...

.: anaklaut :.

salam anaklaut

besh sgt..
hehe...
hafal lagu ni ye cikgu?
=)

NuR said...

.: chekgu bh :.

wahai cikgu yg kreatif
jika bunyinya menyeramkan
khabarkan padaku
agar bisa ku lari sepantas mungkin
hehe..

NuR said...

.: yoro okino :.

tul tu yoro
time sedih2 cuba dgr lagu ni
insyaAllah kita dpt reflect balik dgn apa yg disampaikan..
=)

NuR said...

.: grunge :.

uiks..
lagu gapo tu bro?
nak dgr...

NuR said...

.: anaklaut :.

salam anaklaut..
terima kasih lagi singgah di sini

uiks.. ingatan terawang-awang?
igt kat sape tu cikgu.?
haa...

=)

NuR said...

.: ber_uwang :.

yeayyy
sukanya..
sy menyambut lagu yg ditujukan dgn hati berbintang-bintang..
hehe

PengemisRedha(N.A.Y) said...

lagu y menginsafkan sy...

Cik Skaf said...

Nur, lagu ni best ... hmm tapi LIRIKnya sajalah...huhu. maaflah yer mestica, bg kak skaf melodinya tak begitu mendamaikan jiwa spt lagu2 b'sifat kerohanian dan m'agungkan tuhan. Dan suara vokalisnya juga x dpt meruntun kalbu, x mmbuatkan hati merasa insaf dan sayu dgn kebesaran ilahi dgn mendengar suaranya....huhu. maaf yer mestica (kalaulah dia ada baca)

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa