22 August 2009

BASAH

alhamdulillah...
mlm kedua menunaikan solat terawih..
nur teringat dulu masa kecik2 slalu salah sebut
suka ckp tawarikh instead of terawih.
kelakar lak bila diingat balik

basah?
nape title kat atas mcm tu?
mcm gini.. tadi masa solat kat masjid tiba2 je ujan lebat..

ni la lokasi nur solat tadi bersama dgn kakak..
angin tiup kuat so tempias ke arah kami yg solat di ruang depan masjid zahir.
basah la juga kami ni.
nasib baik juga semlm tak ujan mcm ni
sbb semlm jemaah ramai sgt.
mlm ni kurang skit.
tak tahu nape...
mungkin diaorg dapat agak hari nak ujan kot..
emm.. kalo kat lokasi semlm sure basah lencun jadinya..
molek sungguh aturan Allah..

bila bagi salam je utk rakaat keenam, nur dgn kakak ubah tempat
ni la pertama kalinya nur masuk ke ruang dlm masjid.
masa aminkan doa tu terpandang ke atas
cantik sgt kubah dari dalam.
warnanya biru
sejuk mata memandang

cantik kan?
ni la gambar ehsan dari pakcik google lepas nur godek2 tadi.. hikhik!

kira tahun pertama nur solat di masjid ni
tu yg jakun abis-abisan..
hukhuk...
jika anda berkesempatan ke AS
datang la ke tempat ni ye?

dlm 2 mlm ni terserempak la juga dgn kanak2 ribena skolah nur
rajin juga diaorg datang solat kat sini
pada nur, diaorg datang je pun dah kira bagus
dari dok lepak kat umah tgk tv
oh ya... mercun dah ada org jual kan?
baru 2 hari puasa.... hah

18 kesan jari:

<< s| tED| >> said...

ujan org x datang terawikh ke??? alahai....

luas masjid tu tp sayang kena tempias yek?

dekat sini nur.. petang semalam pun budak2 ni dah bakar mercun.. ekekekek

anaklaut said...

salam.


tu ujian allah swt pada nur tu..:)

salam singgah..:)

NuR said...

.: tedi :.

jemaah pompuan takla seramai semlm
semlm kalo jemaah lelaki toleh blkg je nmpk la kami yg bersaf-saf di blkg diaorg.. huhu..

huhu..
baru 2 hari puasa...
mercun juga dicarinya

dak utih main mercun tak tedi?
hikhik

NuR said...

.: anaklaut :.

salam anaklaut

ujian yg dtg berbagai bentuk kan?
hehe...

terima kasih singgah al..
=)

Cap Api said...

semalam xdpt solat tarawih sebab masih dlm bas..
same r smpi skang selalu tersasul sebut rawarikh.. bunyi2 same..

Monkey D Luffy said...

AS tu amerika syarikat ker?

anaklaut said...

salam..nur,

singgah selepas sahur nur..:))
apa khabr pagi ni?

NuR said...

.: cap api :.

blk kg ek?
beshnyer..
akak ada pengalaman buka pose dlm bas..
hukhuk...rasa sayu sgt hati...

hehe..
maknanya bkn akak sorang je la kan?
yeayy ada geng!

NuR said...

.: monkey d luffy :.

hikhik..

wahai monkey d luffy
ketahuilah olehmu bahawasanya
malaysia pun ada AS tau
*wink*

NuR said...

.: anaklaut :.

salam anaklaut

selamat pagi..
nur alhamdulillah sihat..
cikgu dah baik ke demam?
ujian di awal puasa tu..

=)

ber_uwang said...

tak pe la ujan sikit.. rahmat tu, kalau tak , nur tak nampak kubah masjid yang cantik...

bEEdLE d' bARd said...

tarawikh? dh mcm upin n ipin la plak..ke diorg yg mcm akak ek? hehe

NuR said...

.: ber_uwang :.

aaa..kan
tul gak kata ber_uwang tu
hikmah di sebalik ujan yg lebat

NuR said...

.: beedle d'bard :.

haha bard nih
akak kan cikgu ribena
so sure ipin n upin tiru akak
hikhik!

mamai said...

dah dua hari posa yer...hmmm lagi 28 hari nak gayer..hehehehe cam kanak-kanak ribena

Eyna's said...

Cantik kubah tu...juga senibina tiangnya...

Tu belum bekesempatan tengok keseluruhan masjid... pasti cantik kan...

NuR said...

.: mamai :.

haha..

bro ni
jgn salahkan anak2 bro kalo diaorg asyik tanye bro bila nak beli baju raya, duit raya..
sbb ayah diaorg pun membilang hari.
hikhik!

NuR said...

.: eyna :.

hehe..
tul tu kak..
dari luar nmpk mcm biasa je.
tp kat dlm cantik.
nur pun tak sempat tawaf masjid tu lagi..

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa