25 July 2009

HATI DAN FIKIRAN

hati suram
ibarat malam yg kelam
fikiran jadi tak tenteram
seakan jauh tinggalkan alam

hati makin penat
fikiran jadi sarat
mulut tertutup rapat
tawa tak lagi terlihat

hati bertanya
kenapa menjeruk rasa
fikiran berkata
bkn dia punya kuasa

lantas hati dijentik pilu
ada irama tapi tak berlagu
fikiran turut sebu
pada siapa nak ku mengadu


21 Julai 2009 @ 11:38 mlm

8 kesan jari:

mamai said...

bila cikgu bermadah sayu
hati menjadi pilu
akal menjadi beku
mengapa harus begitu
teman sentiasa di sisimu
rela membuat cikgu ceria selalu

GRuNGe said...

Hati sunyi,
Di malam hari,
Menanti sesuatu,
Yang masih tidak pasti.

Salam Nur. Apa khabar kamu yea? Lama tak berblog. Sibuk dengan kerenah kanak-kanak ribena ek?

NuR said...

.: mamai :.

huhu...
masa tu hati rasa sgt sayu
entah nape rasa begitu
agaknya dah lama tak nyanyi lagu awan yg terpilu

p/s: pantun apekah itu... sungguh tak rhyme..

NuR said...

.: grunge :.

alamak..
kehabisan idea sudah
nak jwb puisi grunge itu..
huhuhu..

nur sihat je grunge..
grunge ape khabar?
huhu.. lama sungguh tak berblog..
kangen sgt sama blog..
kangen juga nak menjengah blog teman2..

chekguBH said...

kalau xde sape yg boleh mengadu...
mengadu padaNya je laa...

bEEdLE d' bARd said...

wah..besh arr.pandai ek mengarang2.. =)

NuR said...

.: chekgu bh :.

huhu..cikgu
hanya Dia tmpt kita mengadu
hanya Dia yg tahu apa yg terbuku
dan hanya Dia yg tahu apa yg kita tak tahu..
Dia Tuhan yg Maha Satu

NuR said...

.: beedle d'bard :.

huhu..
time sedih taula buat
time happy tak tau..hehe!
kawan2 bloggers kita lagi mantop bab puisi nih..

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa