20 July 2009

Eiii... GELINYA!

malam ni nur nak ajak kawan2 nyanyi
kawan2 tgk citer toyol dot com tak?
kalo tgk sure tau lagu ni..
hehe.... pinjam sat rentak lagu toyol tu
lirik tu emm..nur bantai sendiri



Cicak...
Datang pada ku terkedek-kedek
Tolong
Tak larat dah nak jerit
Cicak
Kenapa byk sgt kat rumah ni
Tolong jgn dtg depan aku lagi.....

Ada ekor 4 kaki
Badan sgt lembik
Ee...gelinya melihat badanmu
Terkedek terkedek ke sana sini

Apa yang kau mahu, datang kepadaku
Aku sudah penat terlompat lompat
Wahai cicak tolong jangan gangguuu

psstt.. anggap je la kawan2 dpt dgr nur nyanyi ni... hikhik!
terima kasih kerana tak baling batu atau ape je yg leh dibaling pada nur.. peace



pastinya kawan2 dpt teka nur nak citer ape kan?




alkisah...
arini kan cuti. so nur dpt dok umah dgn rasa bebas dan tak bersalahnya. bkn senang kan nak cuti mcm ni. dah cuti ni, buat la keje umah skit. kemas ape yg patut. haa... dlm dok tarik vakum tu, tak pasal2 ada sekor menatang(binatang) ni lompat dari hose vakum tu depan kaki nur. sib baik bkn atas kaki. walaupun begitu sy tetap menjerit sakan! mak kat luar. kakak,anak2 sedara kat umah sblh. huhu.. memang nur melompat sorang2 kat situ..
petang pula..
dlm bilik air nak amik wudhuk.. tadah air kat tgn ni kat sinki tu.. dlm dok menadah air tu, sekor anak cicak terlompat atas kapas muka kat depan mata. huh... nur ni ape lagi. jerit lagi la..! agaknya cicak ni bingit kot dgr nur jerit, dia pun nak lari la kot, tapi malangnya terjatuh dlm sinki. nur ni ape lagi.. meluru keluar toilet dan bilik.. gi berdiri atas sofa kat luar. mak kat dapur.. tapi takde reaksi pun dari mak... coz dah agak nape anak dia ni jerit.. takde kes lain melainkan cicak..

eiii.... sy sgt geli dgn cicak dan binatang yg lembik2 seangkatan dengannya. lipas takpe lagi. tapi kalo dgn ciptaan Allah yg satu ni, uihh kalo dia dah mati pun nur takkan lalu kat situ. hasilnya nur akan tercegat kat situ sambil minta tolong sape2 yg ada kat keliling nur utk tolong buang..

colleague nur pun alami situasi yg sama mcm nur. cumanya dia teruk lagi kot.. coz bila nmpk cicak depan mata badan dia akan menggigil.. so kira nur ok lagi hehe.. hanya setakat jerit dan lompat je..hikhik!

emm.. cian kan kat sy ni??

11 kesan jari:

imanshah said...

Citer apa tuh??lagu apa plak..isy tak penah dengar

NuR said...

.: imanshah :.
citer kat tv9 tu. lagu yg kanak2 ribena slalu nyanyi. asalnya lagu allahyarham sudirman..

cikgu ni mesti lama tak tgk tv.. kan?

GRuNGe said...

Cikgu Nur, masih belum berkesempatan buat homework. Nanti akan diusahakan. Rasanya, dah dekat 10 hutang tag yang nak dilunaskan ni. ;)

mamai said...

hahahahaha cicak pun takut ker meh bagi aku buat umpan mancing

atanjamilselamat said...

Guru ibarat lilin... membakar diri untuk menerangi yang lain.

anaklaut said...

salam..NuR,

"kekecewaan mengajar kita erti kehidupan. teruskan perjuangan walaupun terpaksa menghadapi rintangan demi rintangan dalam hidup"

ayat yang menyebabkan anaklaut termenung seketika...tq nur sudi singgah..


p/s: ciannya nur geli cicak rupanya....hehehe.

p/s: homework tu akan anaklaut jawan sikit masa lagi..:)

Eyna's said...

Akk pun geli dgn cicak...kat makmal komputer skolah akk pun banyak... bebaru ni nak buka grill...pelepap...dia jatuh pada badan akk...dah kibas....rase dia dah jatuh...tetiba rase geli je dlm badan.... ntah bila dia lepas merayap lpas masuk dlm baju...mmg tak terkatalah gelinya....huhuhu

Cikgu Adham said...

geli ke cicak ni? sejenis cicak yg biasa org kelantan bela ialah Pok Kor heh heh

anaklaut said...

salam..nur,

apa khabar? sihat ke?

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

salam..

arnamee said...

salam ziarah.

terkedek-kedek anem gelak bace blog ni.
sellau kucin yg bereskan cicak2 di rumah;p

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa