26 July 2009

ADAKALA

adakala
aku ketawa melihat telatah bahasa badanmu
adakala
aku tersenyum mendengar kata sinismu

adakala
aku biarkan saja pertanyaan tanpa jawapan
adakala
aku pekakkan telinga mendengar leteran

adakala
aku rasa kau mengambil berat akan diriku
menjaja pada semua tentang ceritaku
adakala
aku rasa kau peduli akan diriku
dengan mempersoalkan kedudukanku
adakala
aku rasa kau kisah
kenapa aku masih di sini



dan
adakalanya aku tak dpt membendung
apa yg dikatakan
apa yg disoalkan
kerna kolam takungan ini
tak dpt menampung muatannya lagi


notakakidantangan:
hanya melepaskan lelah...penat
sy perlu menaik taraf diameter kolam takungan agar lebih bersedia/muat utk menempuh hari yg mendatang... sy akan pastikan sy akan terus melemparkan senyuman senyum dan bukannya melemparkan batu atau objek2 yg ada di depan sy..takbole


25 Julai 2009 @ 10:58 mlm

14 kesan jari:

mamai said...

adakala semuanya kerana dia
cikgu kalau kolam dah penuh kena buat empangan demi masa depan.

adakala hati kena kuat

anaklaut said...

salam cikgu nur,

terima kasih singgah memberi ulasan di anaklaut..

p/s ..puisi yg best..:)

chekguBH said...

erm...
kite kene byk upgrade sistem yg kite ade supaya suit dgn sekeliling kite...

<< s| tED| >> said...

dalam maksud puisi ini nur.. eh cikgu nur...

kalau orang tak mengata dan menjaja pasal kita itu maksudnya dia tak pedulikan??
:)

DaliaLiyana said...

tu pic ape tu?? telaga ke kolam?

ummumishkah said...

kita memang perlu menangis!

NuR said...

.: mamai :.

bro,
nak tergelak dgn kata bro psl empangan tuh...hikhhik!
kalo nak buat empangan cenggitu, nur kena berfikiran positive slalu..kan?
tak leh biar anasir negative mengganggu..

NuR said...

.: anaklaut :.

salam cikgu..
sesama.. sekadar pendapat/pandangan yg biasa2 je..

p/s: puisi cikgu lagi besh!

NuR said...

.: chekguBH :.

tul tu cikgu..
kena upgrade mengikut peredaran yg berlaku di sekeliling kita.

cikgu..
thanks for the coding..

NuR said...

.: tedi :.

tedi,
panggil nur je..

rasanya mcm tu la kot tedi..
sbb dia peduli la dia nak sampaikan citer kita yg sensasi the vass ni. huhu.. ayat mcm kat melodi lak.. hukhuk!
tapi ada kebenarannya..
kalo org tak kisah, citer kita terhenti setakat tu je..

emm..
kalo byk sgt yg mengata/menjaja tu maknanya ramai sgt yg peduli akan kita ke? erkk..... mcm mana tu?


huhu..terbelit dgn kata2 sendiri

NuR said...

.: dalialiyana :.

huhu....
telaga kot..
haha..nur pakai amik je..

NuR said...

.: ummumishkah :.

sokong akak!
yeayyy....

tapi jgn berlebihan sudah..
tul tak kak?

mamai said...

ya fikiran yang positive kunci kejayaan dan ketabahan

NuR said...

.: mamai :.

wah.. kata2 bro mmg buatkan nur bersemangat utk upgrade kolam jadi empangan....

positive
positive
positive

chaiyok2 nur!!

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa