25 June 2009

TERLEBIH SUDAH!

"maafkan saya jika bicara saya pada hari ni mengundang rasa tak senang hati di kalangan kita."

petikan di atas merujuk kepada situasi di dalam bilik mesyuarat petang semlm. bkn sengaja nak bangkitkan tapi benda ni dah lama terjadi dan rasanya kalau tak ditegur oleh org kuat sekolah, hal ini akan berterusan. ini mengenai HAL TUGASAN MINGGUAN.

entah dari mana nur dpt kekuatan utk bangun berckp. tapi badan menggigil, suara bergetar sambil cakap ni. mungkin nur terlalu penakut atau nur asyik memikirkan nur ni orang baru di situ dan sehinggakan nur rasakan nur tak berhak utk bersuara. tapi petang semlm kipas, lampu, buku nota,pen, meja dan kerusi menjadi saksi.

nur memberi cadangan dan sedikit ayat seakan mempersoalkan di mana nama2 yg terbabit dlm tugasan mingguan. nama ada tapi orangnya tak ada. perlukah kita yg menggantikan tempat tu..??? takkan kita nak beralah setiap masa??? dan kenapa nur dan org yg sama je ada setiap kali bertugas.. mana yg lain??

ah...! nur, kau terlalu berani..
berani mengundang kebencian dari mereka...
pastinya hari ini akan ada yg mencebik pada diri kamu, nur!

kesabaran ada batasnya..
dan adakalanya kebenaran itu amat menyakitkan..

8 kesan jari:

Eyna's said...

Jangan risu nur...
NuR buat pkara yg btul..
adatlah tu kalau ada yg tab bpuas ati....

iedaLUVsham said...

berani kerana benar! aku sokong ko!

haruan tasek said...

kalau depa tak datang bertugas... nur pun jangan le datang bertugas juga

anaklaut said...

salam....nur,

:)) janganlah berencik-encik dengan anaklaut..! panggil "anaklaut" memadailah.


apa soalan yang nur tak faham..?

apapun tq sudi singgah anaklaut

ummumishkah said...

daripada kita pendam, baik kita luahkan.. tapi bukan senang kan?

NuR said...

.: eyna :.

risau juga kak.
balik semlm terfikir yg mulut ni agak keterlaluan..


.: iedaluvsham :.

wah...semangat gitu hot mama kite ni..
thanks ieda.. cayang ko!
muah 100x..hikhik


.: haruan tasek :.

memang nak buat mcm tu..
tapi tu kira amanah kan?
kalo kita tak turun padang, nama kita ada. takut nanti disoal di sana....


.: anak laut :.

salam anak laut..

:).. tapi mcm sedap je bila tambah encik kat depan nickname tu..

oklah, nur tak panggil camtu lagi.
ok? :)

NuR said...

.: ummumishkah :.

sbb fikir benda ni kalo simpan akan makan di dalam.
itu yg diluahkan juga
tapi tu la kak, kita ni org baru..
bila berkata mcm ni, mula la yg pandang semacam.

bEEdLE d' bARd said...

wah..sy kagum dgn akak..sy ni pon kdg2 terketar2 bila nak cakap ape yg kita rasa btol..sbb tkt org akan benci dgn kitA

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa