20 June 2009

OH! HOMEWORK DATANG LAGI

taraaa...
cikgu pun dpt homework tau.. sengihnampakgigi
kali ni nur diTAG oleh encik cap api

tapi lain skit tag kali ni..
emm... pasal HARI MARAH SEDUNIA!
sblm tu kena baca... bismillahirrahmanirrahim...
dah citer pasal hari marah sedonia kan..
so, nur kena elak dari beremosi ketika menjawab tag ini.
leh lak cenggitu kan? hikhik!
ape2 je la nurbanyakckp


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1.Bila anda last kena marah?
emm.. jap..fikir
mcm tak igt bila kena marah..
leh lak cenggitu kan.. hehe!

2.Kena marah dengan siapa? letakkan nama penuh dia.
kalo tak igt mcm mana nak letak nama org tu kat sini xpasti

3.Apakah tindakan anda bila kena marah?
selalunya nur diam je. mungkin kaget..
dlm hati Tuhan je la yg tahu mcm mana rasanya.
selagi nur boleh sabar, nur akan sabar.

tapi kalo kena teruk sgt atau dgn kata lain marah yg tak bersebab, baru nur akan balas cepat2..


4.apakah perkataan pertama yang kluar selepas anda dimarahi?
  • eh sesuka hati marah2 org
  • kepala hotak dia... huhu.. agak kasar kan?

5.antara bentes kaki dan pijak kaki, mana pilihan anda jika didapati anda tidak bersalah?
emm..nak tarik rambut atau tudung leh??

6.rasanya bile anda kena marah, anda akan lepaskan pada insan sekeliling? or siput tepi pasu?or pokon daun semalu?
selalunya akan buat keje umah.. cuci/berus/mop lantai.. kemas umah sebab lagi kuat nur berus lantai tu rasanya lagi cepat kuar rasa marah/geram ni..

7.apakah ucapan anda kepada orang suka marah2?
apesal nak marah2 niii....?? tak baik tau..

8. senaraikan beberapa orang yang anda rasa boleh jawab soalan ini?
takpelah..kali ni nur tak nak bagi..
cian kat kawan2..hehe!
kali ni je tau..pasni kena jawab pada sape yg kena tag dari nur..
kenyit



nota kakidantangan:
BE STRONG ENOUGH TO CONTROL YOUR ANGER INSTEAD OF LETTING IT CONTROL YOU...



10 kesan jari:

alaut said...

sabar..jangan marah..2x

NuR said...

.: anak laut :.

sobrul minal iman...
=)

haruan tasek said...

cikgu memang dah biasa dalam sesi soal dan kena soal.....

NuR said...

.: haruan tasek :.

jadi cikgu mcm ni la encik haruan tasek..

disoal
"teacher, sy tak faham la.."

dan

menyoal
"sape tak fhm?"


=)

anaklaut said...

salam..

"Allah tak akan menguji hambanya sebegini hebat sekiranya hambaNya ini tidak kuat. anggaplah ujian ini sbg kifarah dari dosa kita yg lalu.. hati akan tenang jika kita beranggapan sebegitu."

terima kasih atas semnagat yang cikgu bagikan pada saya..

NuR said...

.: anak laut :.
sama2... hanya kata semangat yg mampu sy berikan.. teruskan berjuang wahai sahabat.

ummumishkah said...

salam
wah, kalau cam tu elok ah kena marah selalu, nanti berkilat2 satu rumah, hihihi

Afendy @ Ustazkodimero said...

hahahaha...nsb bek

bEEdLE d' bARd said...

ala..dia tak tag plak.hehe

NuR said...

.: ummu mishkah :.
hikhik..
ummu mishkah ni ada2 je..
kalo slalu marah, cepat tua la nur ni..



.: ustaz kodimero :.
hamboi 3x
suka la tu ye tak kena tag..



.: beedle d'bard :.
nak tag ke?
nanti pas ni akak bagi ye.
skrg cuti jap bagi tag kat org..
=)

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa