23 November 2011

Fikir Pada Tempatnya


Qoute di atas dipetik dari hasil bacaan di majalah. Tertarik! Bukan apa, diri sendiri ni pun kadang-kadang macam yang disebut di atas. Yelah, selalu fikir apa orang tu akan kata nanti kalau buat macam ni, kalau buat macam tu. Tak pun, ok ke hari ni?, Aku ni teruk sangat ke sampai jadi bahan macam tu?, Nape jadi lurus tak boleh ke. Dah aku macam ni nak buat macam mana.. Ini adalah contoh-contoh yang pernah berlegar-legar di minda.

Balik rumah, down sorang-sorang. Apa kes??

Kedengaran macam kurang keyakinan diri kan? Sentiasa berbolak balik dengan pertanyaan kepada diri sendiri sebelum melakukan sesuatu. Padahal, kita mampu untuk buat. Cuma sikap yang terlalu berhati-hati dan mahukan sesuatu yang terlalu sempurna adakalanya membataskan pergerakan. Emm... perlu diubah mengikut situasi dan kondisi individu. Allah dah ciptakan kita dengan sebaik-baik kejadian. Tak lah kita ni teruk sangat. Molek je sebenarnya. Kita boleh corakkan kehidupan sendiri. Orang akan berkata dan terus berkata. Mana boleh tutup mulut kan?

Emm..

Kena belajar mulai sekarang untuk tidak "terlalu" memikir kata orang pada diri ini.



7 kesan jari:

Lelaki Ini said...

tapi kdg2
kit akne dgr juga pndgn owg lain!

Zuewairy said...

btoi3... =)

missSenget said...

selalu marah diri sendiri..


tapi masih x sedar diri..

kene ada org marah kot?

huhuhu..

pelangi hafyza said...

blog kamu pon comel gak..~

IMANSHAH said...

saya pun tak peduli tanggapan org pada saya..terutamanya soal hak..saya akan bersuara

Gen2Merah said...

iya setuju sangat2.. ada kalanya kita perlu untuk jadi diri sendiri...
Butakan mata, pekakkan telinga denga kata2 orang yang boleh membunuh motivasi kita..
salam ukhuwah cikgu Ribena (",)

Hans said...

memang kalau nak ikut cakap orang tak hiduplah jawabnya kita
cuma jika positif kita ambil
jika negatif kita tolak jauh2
:-)

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa