08 February 2011

Terima saja apapun. Aku adalah aku...

perlukan ketenangan adakala perlu bersendirian
akan tetapi ia telah disalahertikan oleh sesetengah orang
adakah ini pengasingan yang kejam?
diri ku hanya begini
perlukan ketenangan dalam membuat sesuatu
setelah pulang dari tempat urusan seharian
perlu kah untuk aku bergaul bergelak ketawa tanpa arah tujuan
hanya untuk menunjukkan yang kita bukanlah beruk di hutan?
susah..!. kenapa perlu untuk menjaga hati orang
hati sendiri perlu dibelai dimanja



aku rindukan kehidupan di tempat berkubang. bersama kakak-kakak dan adik serumah. aku rindukan kalian.

aku kira di sini aku boleh berhijrah untuk melaksanakan tugasan terakhirku. aku bersyukur rakan sebilik amat memahami. tapi keakraban kami disalahertikan. kenapa perlu ada pertikaian kami berada di dunia kami sendiri?

dalam tugasan terakhir ini memerlukan kosentrasi dan limpahan idea yang banyak. kadang bila bersama rakan idea dijana. kadang tidak. aku terkilan setelah mendengar kata rakan sebilikku. kenapa kami berdua dikatakan tidak bergaul dengan yang lain.

aku benci sikap yang ada pada orang itu. kenapa sikap itu perlu ada pada kamu wahai bakal guru?


0 kesan jari:

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa