05 January 2011

Aaa Choo...!


sejuk... hujan...
selsema pula
aktiviti mencari rumah sewa berhenti seketika
penat memandang ke kiri ke kanan
pening..!
macam mesin scanner
mencari bar code RUMAH UNTUK DISEWA
banyak rumah kosong tanpa ada apa-apa nota
baru sedar betapa pentingnya papan nota itu

jiran?
ada yang tidak mengetahui siapa jirannya
tidak tahu di mana jiran tinggal
apatah lagi nombor telefon

agaknya begitu kehidupan masa kini
jiran tetangga umpama orang asing
satu pengajaran buat diri dan teman-teman
budaya berjiran perlu disemai
bukan untuk ambil kisah
tapi ambil tahu apa yang kita perlu tahu


9 kesan jari:

bardboo said...

smoge cepat sembuh sebuh ye kak

beautiful_rose said...

wah..dah tukar background baru yerk...like!






skang ni memang susah nak cari rumah sewa.kalau ada pun agak mahal.erm...rumah2 kosong tu mmg tak ada penghuni ke? better dorg bagi la sewa kat sape2 drpd biarkan kosong tak berjaga mcm tu kan.nur dok area mana erk?

white rose said...

area mana nur dapat?

NuR si CiKGu RiBeNa said...

bardboo:

thanks dik
cuaca pun tak tentu ni..
kamu pun mesti jaga diri
baby kena sihat!

=)

NuR si CiKGu RiBeNa said...

beautiful rose:

tu la pasal.
byk kosong..
tapi tak tau sapa punye rumah..
nak je buat flyers..
hantar sumer rumah..
"penyewa yg dikehendaki"
agak2 leh jalan tak idea tu?

NuR si CiKGu RiBeNa said...

white rose:

huhu..
area malim nawar

piNky LuCiA said...

hmm.. hidup zaman skrg memang macam tu.. huhu

NuR si CiKGu RiBeNa said...

pinky lucia:

kena ubah trend itu..

si para para said...

sikap aku, aku..engkau, engkau tu la yang membuat kan kita sesama saudara makin jauh..

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa