27 December 2010

Touching

lihat klip ini



bergelinangan airmata
teringat bonda

di usia bonda sebegini
sememangnya sensitif
kepada ayat, suara dan gerak badan

tika pulang dari tempat berkubang
bonda pasti akan cerita
tentang semua
apa yang berlaku
apa yang dia lakukan
apa yang dia makan
adakalanya aku biarkan saja dia berbicara
biar dia luahkan semua

rindu...
anaknya yang seorang ini berjauhan
dulu menemani saat bersembang
sedari dulu ini kali pertama berjauhan dengan bonda
ya...
agak lain dari saudara seibu sebapa yang lain

di usia ini baru merantau?
haha!
saya lah orangnya

(sumber)


penah terdengar dulu
melihat wajah ibu dan ayah
kita akan dapat pahala


sekarang hanya ada bonda


(sumber)

tak dinafikan adakalanya bonda menegur
kita terasa hati
tapi mungkin ada benarnya
jika salah, biarkan saja

mungkin nanti di usia sebegitu
kita akan melalui proses yang sama
tambahan bila yang tersayang tiada di sisi
tiada teman berbual
pastinya anak-anak serta cucu jadi pengganti
untuk menghibur hati



8 kesan jari:

IMANSHAH said...

lpas dah posting bermulalah lagi panjang langkah ke mana2 je kan..sabah sarawak kot??

NuR si CiKGu RiBeNa said...

imanshah:

huhu
tak mauuu
jgn ler doakan ke sana cikgu..

sekamar rindu said...

salam...

saya pun ingat bonda..

hans said...

walaupun sekarang mood bercuti tetapi sentiasa ingatkan keluarga

P/S : 5 Perkara Yang Aku Tak Suka Bila Terperangkap Gara - Gara Kesesakan Jalan Raya

Cap Api said...

sgt sayangkan keluarga..

nora said...

T_T tetiba ingat kat mak

i luv u mak
(erk leh ke buat ucapan kat cni)

bardboo said...

sedihnye... xsabar nak balik khamis ni nak jumpa bonda...

ummumishkah said...

inshaallah satu masa anak Nur pulak meluah perasaan sebegini. Miss my mum too..

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa