26 December 2010

Segalanya Mungkin

selamat pagi

cuti sekolah bakal berakhir
oh.. sedih! tak seronok!
perlu pulang ke tempat berkubang
kembali membelek buku, nota dan not muzik


muzik?
satu subjek yang tidak digemari
dengar boleh.. mengajar tak suka
tapi bakal mendampingi diri sepanjang 6 bulan ini
apa hikmahnya ya...

bercerita dengan seorang teman lama di facebook
telah berkahwin dan punya anak dua
diri kalah lagi..
haha!

nur: hang sihat?

dia: aku sihat walafiat. macam dulu. masih tetap handsome.

nur: haha! tolong la. perasan lebih!

dia: hakikat...

nur: piiiiiiiiiiirah!

dia: amboi dia.. serupa mami penang dok kata kita macam tu..

nur: sekali sekala. kata keja kat penang. aku tiru la..

dia: hang serupa macam dulu gak no..

nur: biasa.. aku tetap aku.. eheheh

dia: tercapai gak cita-cita hang kan.. dulu bukan main lagi. garang! sampai aku dengan Sier takut.

nur: test power..

dia: haha.. macam mana la leh jadi kawan baik dengan hang pun tak tau la.

nur: awat? lekeh sangat ka aku ni

dia: dak la.. hebat. haha! bila balik?

nur: cuti sekolah buka. maka balik la aku. nak cuti lagi

dia: boleh. nanti aku bagi. hang tidoq pastu mimpi aku jadi guru besar. boleh aku bagi cuti

nur: ces.. ada ka...

dia: hahaha!

nur: eh.. mana tau kan. satu hari nanti aku ajaq anak hang.

dia: aaaa.. anak aku masuk sekolah ja nanti aku tanya sapa nama cikgu yang mengajaq

nur: haha! amboi. tanam cita-cita awal nampak. anak baru 3 tahun

dia: eh perlu na. kot la pompuan aku nak ngorat dulu jadi cikgu dia. leh jumpa hang

nur: meh sini nak luku kepala.

dia: garang sampai la. ish ish...


oh..
dulu saya garang ye?
tak perasan pula....

mana tahu kan
bakal mengajar anak-anak ribena kawan persekolahan, seuniversiti...
bloggers?
haaa.. kebarangkalian ada.



(sumber)

nota pendek si merah jambu:
nama orang kotak tu danbo rupanya
ketinggalan sungguh!



4 kesan jari:

Lelaki Ini said...

huhuh
jd cikgu sgt2 mulia!

NuR si CiKGu RiBeNa said...

lelaki ini:

ya..
tapi tak seperti dulu

♥cik cahya♥ said...

wah cikgu rupaye . slmat kmbali ke sekolah ;D sy pun bru taw orng kotak tu danbo. sma2 ktggalan zmn la. hehe;p

NuR si CiKGu RiBeNa said...

♥cik cahya♥:

maknanya saya tidak la keseorangan
seronoknya...

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa