30 November 2010

biarkan ia pergi dan terus pergi

jauh sejauh jauhnya.

cukup 2 tahun episod berdarah itu berlaku.

alhamdulillah, dgn izinNya dan berkat doa kaum keluarga dan sahabat..aku berjaya bangkit dari peristiwa itu.. alhamdulillah syukur ku panjatkan.

ya..

Allah mempunyai rancanganNya sendiri yg lebih baik buat kita. mungkin waktu dulu masa kita sedih, tak terfikir semua ni. tapi lambat laun kita nampak hikmahnya di mana. jika diingat pada waktu itu, aku sendiri tak percaya manusia yg menangis itu aku.! lemah dan seolah-olah tidak dapat menerima kenyataan pada waktu tersebut. malunya..!! teruknya!! tak kuat langsung. tapi akhirnya aku jumpa juga kekuatan tu..

masa menentukan segala dan dgn masa juga yg telah diberikan olehNya membolehkan aku mengenal diri aku sendiri, cari ketenangan, mencabar diri sendiri dan mengejar impian yg ada di hati.

dah 2 tahun..
sekejap je kan?


4 kesan jari:

Kasih Firdaus said...

Ya..Allah ada rancangkan dia..setiap apa yg terjadi adalah himah...kalau adk 2 thn lepass menangis..akak baru mula menanggis dgn ujian..moga kita sama2 tabah yer

NuR si CiKGu RiBeNa said...

kasih firdaus:
sabar kak..
masa akan menjadi pengubatnya..
thanks singgah sini...

white rose said...

assalamualaikum nur...
urm, sama2 lah kita bersabar ya...

Kelihatan semakin kita menuju kesempurnaan.
Semakin terserlah kelemahan dan kekurangan kita...

NuR si CiKGu RiBeNa said...

white rose:
betul tu..
kekurangan yg ada kita perbaiki

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa