15 August 2010

Morning...!

salam di pagi ahad

pagi yg hening, nyaman.. buka saje pintu rumah akan nmpk deretan bukit.. rasa mcm tinggal di lingkungan bukit di ipoh ni. tiap kali lepas hujan, nmpk bukit dan kabus.. tah nape aku selalu kata... "tgk tu.. kinabalu..." dan terus dijadikan bahan lawak di dlm kereta.

sepanjang tinggal di sini.. byk tempat yg aku tak pegi lagi. yg aku tahu jusco, ipoh parade, stesen bas... yg lain emm zero. ada ikut kawan, tapi masih tak igt jalan nak pegi ke sana ke sini.

sahur pagi tadi lmbt lagi, 5:15 tersedar. itupun mimpi laptop jatuh dari meja.. kalo tak mimpi tu..sah la burn saja sahur pagi ni. alarm handphone pun tak dgr. letih sgt kot.. di rumah tinggal kami berdua... dan tiap2 jam asyik menghitung waktu utk pulang ke kg halaman minggu depan. beshnyer dpt balik berpuasa di sana.... leh kata juga, ini pertama kali menyambut awal puasa jauh dari kaum keluarga. konon2 independent la kan.. hikhik! hari pertama bgn sahur.. kanak2 ribena sibuk call, msg... kononnya nak kejutkan teacher diaorg ni.. hehe.. lawak tapi sangat menyentuh hati. hari2 pasti ada msg dari diaorg. tak kira la sms ataupun di fb. terasa diri ini disayangi mereka.



4 kesan jari:

-haLi3isa a.k.a L3ha, MY- said...

jadik cikgu yer? semoga menjadi pendidik yang berdedikasi~!

ber_u_wang said...

selamat berpuasa..orang ipoh

Shukri Mohd Ali said...

hehe...kalau dah letih sangat memang tak dengar apa =)

madihah-albiruni said...

nk jd cikgu jgk lah cmni

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa