02 May 2010

Dia Bikin Aku Ligat Macam Gasing...


kemasukan seorang pelajar baru buat aku bergerak pantas. rasa ligat betul arini. tak sempat bayar beli nasi, terus dipanggil ke kelas dgn segera. huhu.. tak sempat mkn! pelajar baru yg buat perangai di hari pertama persekolahan. pasti insiden ni aku akan igt sampai bila2. sudah darjah 5, tapi malu masuk ke kelas. puas dipujuk secara baik... aku mula nak guna cara keras. tapi fikir balik, kang buatnya esok tak datang. abes!

anak2 murid kelas kesayangan pun datang beri bantuan. mcm2 ayat diaorg pujuk. akhirnya...

kamil: teacher.. dia ni mcm magnet. tarik tangan tak mau gerak.

saiful: kami ckp byk2.. tapi mcm ckp dgn batu. apapun dia tak balas.

nur: em.. biarla kat sini. kita dah pujuk.

ajwad: wei.. afif. aku kesian tgk hang. panas dok sini. sat lagi demam. baru hang tau. ustaz ckp pagi tadi, la ni byk kes H1N1. jom laa.

afif terus diam. mcm patung bernyawa. agak terkesan di hati dgn ayat si ajwad ni. caring juga orangnye..

ajwad: malas la nak pujuk. mcm pompuan.

nur: ok, yg lain masuk kelas ye. terima kasih tolong teacher.

cikgu mana yg lalu, aku minta tolong. aku takut nanti nada ini akan bertukar dari biasa. tapi tak jalan juga. hinggalah puan penolong kanan datang bawa rotan. haa.. mahu je dia turut masuk kelas. huh.. baru first day, buat hari ku yg tenang jadi kalut.. dah la beg dia tak bawa. aduhai budak baru. nasib baik kawan sekelas kamu itu prihatin. sudi pinjamkan pensel pada kamu..

hikmahnya, perasan tentang nilai2 murni yg kanak2 ribena itu ada.

*.:。✿*゚゚・✿.。.:*♪♫•*¨*•.¸¸❤
¸¸.•*¨*•♫♪*.:。 ✿*゚゚・✿.。.:*
˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ [̲̅N̲̅][̲̅u̲̅][̲̅R̲̅] Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙
*.:。✿*゚゚・ ✿.。.:*˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙*.:。✿*゚゚・✿.。.:*


5 kesan jari:

sI tEDI said...

perlu kesabaran tinggi kat nur,

aku x de semua tu!

he he he he

Kapten said...

pemalu kaw2 tu tice
haha



Kantoi Aku Meminati Seseorang (PART 3)

GhOsToNe said...

huhuh..
dah besar pn ade lagieyh mslh cmtue...

embun d tengah malam said...

sabar jerlah cikgu..i rasa best pulak..teringin nak lalui mcm u melayan kanak2..hahahhha

mamai said...

hu cabaran baru tu nur...sabar la yer

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa