20 March 2010

Mari Kita ke Sekolah.. Hey!



tick tock... tick tock.. tick tock...

KRINGGGG!!!

esok SEKOLAHHHH!


♫♫ ♪♪ ♫♫
mari kita ke sekolah hey..
jgn bagi cikgu marah hey..




selesai kursus 2 hari anjuran pihak sekolah. kali ni masing2 memberikan komen yg positif. pemilihan para penceramah amat sesuai dan segar! mcm fresh orange. ops.. bkn sebab muda2 ye.. semua dah kawin beranak pinak.. tapi isi penyampaiannya tu sgt bagus. ketawa riang sepanjang hari. hilang rasa bosan. nasib baik tak macam yg kursus2 sebelum ni.. alahai.. ngantuk seh! kalo ngantuk, siap la.. bakal bersoal jawab dgn penceramah itu. mahunya letakkan saja lidi di mata. agar terang dan terus terbuka.. haha! so kredit pada pihak pengurusan kali ni kerna dah bijak pilih penceramah..

kata penceramah, tugas guru bukannya mudah. memang! nampak saja. tapi tanggungjawab amat besar. kata penceramah lagi kalo cuti tu, bercuti la dgn sepuasnya. hah.. mahu menjeling kami sesama sendiri. yela.. waktu kursus diadakan pada waktu cuti. macam mana nak puas cuti tu.. nur sendiri dok menghitung cuti bulan 6 nanti. huhu...lambat lagi la....

bercerita tentang kursus, pada hari terakhir tu diadakan bengkel ataupun 'mock teaching'. penceramah yg 3 org tu memerhati dan memberi tunjuk ajar pada guru2 di sini. bila masa tu teringat masa di universiti dulu. berlakon jd pelajar masa kawan2 tgh mengajar di depan. so nur applikasikan kat sini. berlakon seolah menjadi kanak2 ribena. agak lucu bila kami semua bangun bagi salam dan baca doa sebelum kelas dimulakan. masing2 baca doa sambil tersengih, tergelak. bila dah berlakon, ada yg main peranan. nur sendiri jadi budak nakal. tak penah dilihat karektor mcm ini sebelumnya. kerap juga diusik sbg budak nakal oleh penceramah. apapun kenangan yg manis. sbbnya, dpt refresh balik apa yg dah belajar dulu masa di universiti. taxonomy bloom.. sib baik masih igt skit..


sebelum balik...

cikgu T: tak penah tgk cikgu ni nakal. baru arini tahu.

cikgu A: tu la. lepas ni usik dia je la.

nur: haha! tak boleh. kang ada gosip. bila mula sekolah. karektor ubah jadi guru yg tegas semula.

cikgu A: takpa.. we'll wait n see.

nur: tunggu je la ye..


15 kesan jari:

embun d tengah malam said...

u cikgu ker?hehhehe..

sI tEDI said...

selamat kembali ke sekolah esok cik Nur

NuR said...

[ embun d tengah malam ]

~ haha..
~ cikgu nakal..
~ erk..baru tau ek?

NuR said...

[ si tedi ]

~ huhu
~ jgnla..
~ sedih... nak cuti lagi

GRuNGe said...

Wah, tak sangka Cikgu Nur nakal. Mesti duk teringat kenakalan kanak-kanak ribena kelas Cikgu Nur ni kan sampai terbawa-bawa masa kursus. :P

GRuNGe said...

Erk, dah komen ke belum ni. Ke kena tunggu approval baru visible. Confuse plak.

NuR said...

[ Grunge ]

~ hehe..
~ teringin nak jadi kanak2 ribena balik
~ dah sihat ke?

NuRKaSiH said...

salam,

slamat mngajar kembali..smg b'bhagia slalu...:)

Diarihatiku1976 said...

huhuhu... kursus utk peningkatan prestsi oklah tu... naik je sekolah mesti freshhh kan..

ber_u_wang said...

abg dah tua la nak masuk sekolah

white rose said...

muahahaha...

kesian cikgu2 sek nur...

dkama said...

ooo nakal yer...

si para para said...

opss..cikgu..jangan rotan saya..hehe


teruskan usahamu mendidik ank bangsa..semoga meraka kenal Allah yang esa...

Cap Api said...

selamat menjalankan tugas cikgu.. jgn nakal2 kat sekolah..

hans said...

selamat mengajar balik

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa