22 December 2009

SaYa BuDaK SeKoLaH ni...

tipu..tipu..tipu! saya guru sekolah ni.. haha!

lupa pulak.. selamat tengahari semua!! 2 hari tanpa idea utk update blog. seakan terputus satu tali maklumat. mcm otak pun tak berkembang. erk.. mula dah merepek.. hehe!

mulakan hari dgn minum horlicks 3 in 1 cereal drink. sedap! kira ok la bagi nur yg sememangnya bukan penggemar susu. kalo leh masuk di mulut dan tekak boleh menelan seperti biasa, makanya itu satu benda yg menakbjubkan..haha! betul..tak tipu. cuba la!

semlm memulakan duty di sekolah. org lain dah abis duty, nur baru nak mula. kiranya skrg tinggal esok saje. oh ada perkara berlaku di sekolah masa sampai tu. nur kira agak lewat sampai tapi awal pula. pejabat tak buka lagi. tp cikgu yg bertugas utk tuisyen ada dah. jadi melepak di bawah sambil tgk pakcik tukang kebun sapu sampah. haa.. ada waris ni hantar anak dia utk tuisyen persediaan tahun 6. then dia tegur nur..

waris: tunggu adik ke kat sini?

nur: aa..tak. pejabat tak buka lagi

waris: oo..ada urusan dgn pejabat la ni. makin besar sekolah ni makcik tengok.

nur: sebab ada pertambahan budak makcik. jadi kelas perlu ditambah.

waris: adik selalu cerita ke? dulu sekolah sini juga?

nur: eh taklah. saya guru kat sini.

waris tu macam malu2 sebab salah teka.

waris: tak nampak macam gaya cikgu. itu yg makcik igt tunggu adik kat sini.

nur: takpe..

aaa.. baru kali ni org kata mcm takde gaya seorang guru. selalunya akan kata "memang nmpk mcm cikgu." atau pun "tak cakap pun tau, awk tu cikgu." kali ni terbalik pula..hehe! adakah sebab tak bawa handbag dan hanya bawa beg sandang biasa? tapi pakaian sama je.. berbaju kurung dan bertudung. tapi rasa suka pula.. ekekeke!

masa berjumpa dgn guru2 yg sama bertugas, terdengar ada perubahan dan rombakan. mesti meeting lama punya. harap2 takla byk perubahan tu dan paling pentingnya, nur harap sgt tak pegang kelas. nak je jadi guru pusingan. rasa bebas berpusing pusingan tanpa ikut arah jam. hikhik!

nota pendek si merah jambu:
mcm mana tau dia cikgu...
perlu ada gaya yg mcm mana ek..?



23 kesan jari:

maiyah said...

sbb xde bwk beg dgn buku kot.. tu yg ingt tbggu adik

Nakamura Kazuki said...

ambe kalau jadi cikgu ambe nak ajar pendidikan seni..sebab ambe sangat2 ske melukis..perghhhhhh musti bestkan takpun cikgu math...hahahaha..subject yang paling ambe suka mustilah maths...

insan pendidik said...

salam NuR,

wah NuR dah jadi duta minuman horlick pulak ke ni
makcik tu lupa pakai spek kot sbb tu dia panggil adik hehe

sI tEDI said...

nak belajar gak nilai org ni.. camne ek nak tahu cikgu atau tidak..?

ekekekekeke

mamai said...

heheheh mesti makcik itu ingat nur nak ambil adik kat sekolah

al said...

salam...nur,


kirim salam kat si waris tu..ada ke tak nampak mcm gaya guru..hhee

miSs s!v said...

kene bawak rotan~
;p

kawie2020 said...

nampak muda sgt kot.. heheheheheehe.. tu yg x nampak cam cikgu tuh... hehehehehehehhe

hisham said...

ckgu..minum horlick muak la...nk i ribena leh x...haha

hans said...

haha
cikgu memang ada gaya selalunya

seroja jingga said...

salam nur
wah entry penuh kesihatan.baik untuk minda ni..

selamat bertugas cikgu! :)

chekgu BaniHassim said...

nur tak pakai nametag...
tu la pasal...haha

imHepPie said...

hehe nk nmpk chekgu kena bwk rotan la jwbnya ahaha

Fatt Chin Choy said...

ahaks
cikgu ni nampak macam remaja kot

blueCITY said...

heeeeeeeeeeeee
tapi kalo kita pake baju kurung, bawa hen beng, je
kdang2 makcik2 ingat kita cikgu jer
padahal keja kerajaab tak semestinya cik gu
hehehheheh

NuR said...

[.: maiyah :.]
buku nota kecik ada dlm beg.makcik tu tak nmpk la kak.. hehe!


[.: nakamura kazuki :.]
hehe. jom ganti nur. nur ajar math..tapi tak tau la kot ada perubahan subjek utk tahun depan.

NuR said...

[.: insan pendidik :.]
salam ip
haha.. tu la. ribena tak dtg support time cuti skolah ni.kena cari penaja baru. hikhik! nur muda sgt kot.haha! perasan sudah..! ;)



[.: si tedi :.]
hehe..jom cik tedi. kita gi cari kelas nilai menilai.agak2 kat nilai tu mesti ada kelas mcm ni.

NuR said...

[.: mamai :.]
muda sangatkah saya?
hehe



[.: al :.]
salam al
haha..tapi besh gak. leh menyamar,jadi spy ribena.
;)

NuR said...

[.: miss siv :.]
haha..
aritu masa gath lupa lak nak bawa rotan bagi kat siv
utk buat kenangan.
;)



[.: kawie2020 :.]
hehe..
aaa..suka ayat tu.
nanti nur belanja ek..
;D

NuR said...

[.: hisham :.]
ala..
ribena takde la u.
i ada horlicks je.
tak pun u support ribena tu.
leh la i buatkan
;)



[.: hans :.]
tula
gaya mcm mana ek?

NuR said...

[.: seroja jingga :.]
salam sis
hehe.. good for us as well
keje kita kan busy sis.
so ni pilihan terbaik dari dapur.
hehe



[.: chekgu banihassim :.]
lamanya cikgu tak bertandang kat sini
haa..nametag.
memang tak pakai pun.
haha..

NuR said...

[.: imheppie :.]
haha.rotan?
tak mau nanti students lari
pakcik tukang kebun pun leh lari juga
mcm garang giler je..
hikhik!



[.: fatt chin choy :.]
aa..i like ur statement.
oh fatt yg baik hati..
hikhik!

NuR said...

[.: bluecity :.]
haha..
sis ada gaya cikgu kot
tak pun ada aura..
haa.. kan?
tu yg org tegur cenggitu..
;)

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa