04 December 2009

BILA CUTI... SEMUA LUPA

seperti yg dijanjikan, kelas pertama tuisyen pada bulan disember.
hari pertama setelah hampir 2 minggu bercuti mengajar...
jari kekok menulis di whiteboard.
agak senget benget.
tapi diabaikan saje oleh kanak2 ribena itu.
sgt berpuas hati dgn reaksi mereka..hehehe!
tapi.. setelah cuti ada saja yg mereka lupa..

yg ditulis: Fraiday..

sepatutnya: Friday

sesuka hati saje ye...
kemudian..

yg disebut: 8 x 7 = 15

sepatutnya: 8 x 7 = 56


nur: hoo.. lupa sifir ya??

irfan: tak lupa. tapi keliru la cikgu.

nur: alasan. cuti saja terus tutup buku.

farah: masa ni ja cikgu. buka sekolah nanti tak boleh berenggang lagi. dah darjah 6 tahun depan.

nur: haa.. ingat juga ye dah nak masuk darjah 6.

ihsan: cikgu ni. kan dah nak besar. mesti la ingat.

nur: yelah intan payung. ingat saja nak besar. mahu ngorat ya?

hampir semua kanak2 ribena ketawa...

ihsan: ish cikgu ni. saya nak upah peguam. nak saman org yg buat watak ihsan dalam citer upin & ipin tu. kenapa nak diintanpayungkan nama saya yg sedap tu..??

ketawa lagi...
ihsan sudah mula bercakap.
awal tahun aritu asyik diam dan tunduk tiap kali disoal.
ada perubahan.
tapi harap takla over sgt.
perasan perubahan pada sorang kanak2 ribena perempuan ni...

nur: anis.. kenapa diam?

anis: cikgu pelik ke tengok saya macam ni?

nur: ye la. selalunya bising, menyampuk bila cikgu cakap.

anis: cikgu.. saya sudah berjanji pada ayah dan ibu saya. saya tidak akan cakap benda kosong lagi. keputusan exam saya sangat teruk. tapi subjek cikgu saya lulus.

nur: oo.. patutlah. tapi awat ayat kamu skema sangat ni?

anis: bahasa melayu dapat teruk. jadi ayah kata saya perlu menggunakan bahasa melayu yang sebenar benarnya.

nur ketawa lagi....

nota pendek si merah jambu:
terhibur dgn keletah mereka...
malam ini masih ada kelas dengan mereka..


hiburan di wilayah merah jambu




19 kesan jari:

maiyah said...

senget takpe jgn tak lekat hehe.. tu le kalo ngan bebudak ni, kalo takde boring plak :D

Shaz Naz said...

hehe..i ajar tusyen gk..suke kat budak2..cute mute

mamai said...

untung masih ada kanak-kanak ribena untuk berhibur

bila bob tak ada rasa pelik ajer

blueCITY said...

heeeeeeeeee

seronok kan layan keletah kanak2 nih
leh gelak2 sakan
kehkehkeh

miSs s!v said...

bagusnya budak tu.
nak cakap dalam bahasa melayu dengan betul lah.
boleh tak cikgu?

ber_uwang said...

cik gu saya nak tusyen juga la...kelas masak memasak

GhOsToNe said...

besh2!!!

teringin jgk nk jd...

dapat jmpe budak2!!

love bdk2 so much!!

Saliza said...

Mana-mana budak pun sama la Nur. Cuti je, semua lupa...

NuR said...

[.: maiyah :.]

kalo tulis tak lekat mau nur lari dulu kak..
mcm berhantu lak whiteboard tu.
hehehe

NuR said...

[.: shaz naz :.]

yeke?
cikgu tuisyen gak la nih..
hehe..
budak2 ok...
kalo secondary dah tak cumel kalo buat cenggitu..

NuR said...

[.: mamai :.]

huhu..
bro...
jgn ler ckp cenggitu
sedih lak dengar nih..

NuR said...

[.: bluecity :.]

hehe..
dgn sis pun leh gelak2 sakan ape..hehe

sis ada ym tak?

NuR said...

[.: miss siv :.]

boleh saja..
hehe....
tapi akak ni bukan cikgu bahasa melayu..

NuR said...

[.: ghostone :.]

ape kata gi tuition centre
kalo diaorg perlukan guru
boleh cuba..
ada minat sumer leh jadi..

NuR said...

[.: ber_uwang :.]

ops..kelas masak memasak?
maaf ye dik..
kelas tu cikgu tak ajar
ni kelas lain..
kelas blog..
hikhik...

;)

NuR said...

[.: saliza :.]

hehe..
bkn takat diaorg je kak..
nur pun sama juga masa dolu2
hikhik...

sI tEDI said...

amboi.. baru cuti sekejap budak2 ni ek?

ustazah dyLLa said...

hikhik...sonok laa nyembang ngn bdk2 nih...mesti tergelak habis...hai...rindunye ngan anak2 murid ku...

Hisham said...

cikgu...1 tambah 1 bape ek...caye xtau la...

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa