19 October 2009

RINDU TANPA JASAD

menguak pintu hati
menyelak tabir sepi
ku tempatkan kau di sini
biarpun tidak engkau ketahui

rindu ini hadir tanpa berjasad
ada tapi tak dpt dilihat
tak ku hirau letih dan penat
setia ku tunggu setiap saat


tercoret pada 18 oktober 2009
pada jam 10:32 pm




notakakidantangan:
hanya nukilan semata.

24 kesan jari:

ber_uwang said...

Rindu kat sapa tu....

Alimaz-Kembara Terasing said...

merindu pada yang sudi...

anaklaut said...

salam..

wow..berulang-ulang kali al membaca puisi nur ni..
mempunyai maknanya sangat dalam..


nur,

Kala diriku terjerat di penjara cinta
Kala hatiku dibaluti kesayuan rindu
Kala sepi berlabuh di dasar kalbu
Kala irama syahdu menemani diri mengisi waktu
Kala menanti kepastian sejuta persoalan
Kau hadir membelai luka
Bingkisan kata menari dihujung jemari
Seakan mengerti bisikan hati.

kawie2020 said...

salam nur...

kite akan terus merindui org yg tanpa kelibat jasadnya..

begitulah kasihnya kita kpd nabi junjungan s.a.w walapun x pernah bertemu sua...

take care n good look...

Precious said...

Salam. Rindukan siapa tu?

ustazah dyLLa said...

wah...romantisnya...bertuah si DIA...

selipar besi said...

kalau rindu ade jasad..
sume org nak lempang rindu kan?
hehe

sI tEDI said...

penantian satu penyiksaan. :)

maiyah said...

ermm.. tapi tak bleh kalo biarkan je kat hati nanti ia pergi tanpa ketahui :)

mamai said...

semoga kita tak tersesat dengan rindu

Nida said...

Kini rindu tanpa jasad sering singgah dalam lubuk hati yang dalam... pada keluarga yang jauh di sana...pada segala kenangan yg kini sejarah tinggalan.. moga ketabahan terus disisiku...

NuR said...

.: ber_uwang :.

merindu pada yg sudi..
haha..
rindu ni tak berjasad bro..

NuR said...

.: alimaz-kembara terasing :.

ya..
nur setuju dgn kata anda
terima kasih berkunjung ke sini
=)

NuR said...

.: anaklaut :.

salam..

sempat lagi al buat puisi ni
memang hebat..
terima kasih..
selalu ada kesinambungan dgn puisi di blog ni..
=)

NuR said...

.: kawie2020 :.

salam kawie

ya betul tu..
tanpa wajah dan bayangan jasad
kita terus mengingati dan mengagumi keperibadian baginda SAW.

NuR said...

.: precious :.

salam

hanya nukilan sahaja..

NuR said...

.: ustazah dylla :.

erk..
ustazah..
sape si DIA tu?

NuR said...

.: selipar besi :.

hehe..
kelakar la..
cian rindu tu kalo dia dilempang..

NuR said...

.: si tedi :.

penantian juga membebankan fikiran..
=)

NuR said...

.: maiyah :.

hehe..
menarik komen akak ni..

NuR said...

.: mamai :.

insyaAllah
selagi fikiran diletakkan pada landasan yg betul
hidup kita akan terarah..

NuR said...

.: nida :.

huhu...
sayu baca ni..
pastinya telah lama anda berada di rantau org..

sabar la ye

Noor said...

best2

anaklaut said...

puisi yg biasa2 saja nur..

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa