08 October 2009

KELU

mengharap sesuatu utk didakap
tak selalu datang menghadap
mencari ke segenap inci
tak ketemu walau sehari
kaki beku lidah kelu
rasa kian membuku


tercoret pada 8 oktober 2009
pada jam 7:17 pm

21 kesan jari:

mamai said...

jangan selalu kelu nanti boleh layu dan lesu

sI tEDI said...

aku sedang mengurung diri.. x ketemu sapa2 pun tak mengapa..

maiyah said...

salam.. dakap Quran pasti ada ketenangan

Diarihatiku1976 said...

saya setuju dengan semua komen di atas....

imanshah said...

Saya selalu didakap oleh nyamuk malam2

ber_uwang said...

kalau tak cakap tak tahu jawapan nya...

anaklaut said...

salam...nur,

JANGANLAH KELU..

Seperti petang memanggil pulang camar dari biru pengharapan
Aku tergapai-gapai menafsirkan hening yang kau selitkan ke rumpun puisi
Kau menjelma hantaman badai yang merebut ikan dari jala para nelayan

Barat dan timur senyummu menggugurkan kata
Puisi ini hembusan rindu, lapar pelayaran mencari harapan
Rumput dan tanah menanam kelu tempat menabung luka dan pilu

Dari seberang pulau angin bayu mengirimkan khabar
Tentang perempuan berjari puisi
Menanam kelu,
Merasai pilu
dalam sendu.

anaklaut

PengemisRedha(N.A.Y) said...

mungkin diam (kelu) itu lebih baik dari berbicara bnyk

yoro okino said...

batal busuk kn selalu ader
huhuhu

NuR said...

.: mamai :.

=)
sesekali rasanya perlu bro..
utk muhasabah diri..

p/s: datang jitra ek?

NuR said...

.: si tedi :.

kenapa cik tedi?
ada sesiapa ganggu kamu?
meh nur dush 100x sama dia

NuR said...

.: maiyah :.

ada benarnya kata akak..
=)

NuR said...

.: diarihatiku1976 :.

hehe..
komen yg mana satu tu?

terima kasih berkunjung ke sini
=)

NuR said...

.: imanshah :.

oh..
sini juga begitu..
kerna hujan turun selalu
sejuk dan nyaman

NuR said...

.: ber_uwang :.

tapi adakalanya kita perlu tak ckp bro...
tulis je mcm ni
=)

NuR said...

.: anaklaut :.

terima kasih..
tertarik dgn puisi kamu sahabat..
nanti nur post dlm entry baru..

=)

NuR said...

.: pengemisredha(N.A.Y) :.

ya..
lebih baik dari terus menambah dosa
moga kita semua terpelihara

=)

NuR said...

.: yoro okino :.

hikhik..
bantal tak busuk..
baru lagi
tapi leh panggil bantal busuk tak?

miSs siv said...

kelu...
kelu...
kelu...

*errr sebenarnye tak tau nak cakap ape..*

nice lah..mendalam!

anaklaut said...

salam...

thanks...!

Alimaz-Kembara Terasing said...

alamak kak camner nak transelit nih....tak reti

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa