29 September 2009

SEPI


buka tv3.
ada citer SEPI.
baru mlm ni berkesempatan tgk.
betul2 nur menghayati, menjiwai citer ni.
sampai nangis i tau.
hikhik..!

nur suka puisi ni.

notakakidantangan:
suka watak adam (afdlin shauki).
vanida imran nmpk cantik sgt.


11 kesan jari:

imHepPie said...

sgt suka part cita pierre ngn baizura kahar tu..sedey je tgk pierre mati wuuu...

anaklaut said...

salam..nur,

Sepi sendiri sang pengembara

Dalam hening damai cakrawala tak berujung
menumbuhkan benih-benih kerinduan
kepada pantai dan dermaga
dimana akar dan pucuk pohon rasa memulai

Biduk terarah menuju cahaya keemasan sang mentari,
mengundang malam, melukiskan guratan senja kemerahan
pada hujung pantai dan dermaga,
dimana akar dan pucuk pohon melambai.

Dalam kegelapan malam menjelang pagi, dalam dingin yang menusuk kerinduan,
biduk terarah bertuntunkan bintang,
menuntun perahu merapat ke pantai dan dermaga,
mentari membiaskan siluet daratan tempat akar dan pucuk pohon menyambut..

Sang pengembara sudah pulang,
dalam kerinduan yang tak terperikan,
akan pantai dan dermaga,
akan akar dan pucuk pohon yang menunggu..menawarkan kehangatan dalam teduh….

anaklaut

su said...

ade 1 dialog dr watak eja yg wat akak nangis dik Nur....


"dah 7 tahun saya mencube tp masih takde rezeki..."


waaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

Eyna's said...

akk tgk cite ni tak dr mula...so penghayatan tu kureng skit...
w'pun cite dia agak slow...tapi agak menarik utk ditonton...

mamai said...

semalam tak tengok tv dok melayan bob

NuR said...

.: imheppie :.

huhu...
tapi masa aksi baizura kena langgar tu la ngeri tgk..

NuR said...

.: anaklaut :.

salam anaklaut

terharu baca ni..
terima kasih
dlm kekalutan dpt lagi buat puisi
kamu memang hebat..

NuR said...

.: su :.

huhu..
akak,jgn sedey2..
nanti nur nangis sama..

NuR said...

.: eyna :.

kak,
nur rasa part menarik masa kisah adam tu.. tgk dia buat kek..adeh lapar rasa.. hehe..

NuR said...

.: mamai :.

huhu..
bob mcm mana skrg ni bro?

ustazah dyLLa said...

amboi...sume perempuan sukakan suasana romantik 2...dh tgk filem sepi 4x..

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa