23 September 2009

LAGU YG DILUPAKAN







9 bulan 6 hari
dulu saya suka lagu ni
hampir setiap hari lagu ni dimainkan
nyanyi sorang2 dlm bilik

9 bulan 6 hari
hampir melupakan tentang kewujudan lagu ni
'bertuahnya' saya ni kan..
atas satu peristiwa saya melupakan semuanya

9 bulan 6 hari
terima kasih sahabat
kamu mengingatkan saya tentang lagu ini..
bkn mengingatkan tentang cerita sedih
tapi mengingatkan saya
betapa indah lagu ni
tak kira apa yg terjadi di sekeliling kita
tak bermakna kita perlu melupakan apa yg kita suka

kan?


12 kesan jari:

insan pendidik said...

Salam NuR,

lagu tu orang tengah asyik maksyuk bercinta. Cuma sebaiknya jangan berikan 100% kepercayaan. Akibat tiada ketulusan, diri sendiri yang merana. Komen ni tentang lagu tu yea...selamat makan kuih raye..

anaklaut said...

salam..


pastinya lagu ni meninggalkan kenangan yg paling indah dalam hidup nur..

lama tu 9 bulan 6 hari ( lebih kurang usia kandungan sesorang tu.)..ya..apa yang kita suka yg pernah datang dalam hidp kita, tak boleh lupakan begitu saja kan..

pasti nur dibuai2 kenangan lama kan.?

daylachan said...

cm teringat kenangan lame je cik nur...neway, ceria2 selalu di hAri raya! =)

sI tEDI said...

selain dr lagu soledad by westlife. aku juga suka lagu ini.

cuba nur gugel kat yutiub lagu soledad tu.. mesti tacing dengar dan fahami lirik dia..

anaklaut said...

salam....nur,

singgah kali ke 2 umah nur ni...
tq singgah di shout box anaklaut..
AL sihat2 saja..

mamai said...

bro suka lagi ini dari dulu dan kini..

NuR said...

.: insan pendidik :.

salam cikgu..
hehe..tapi boleh juga utk didengar bagi mereka yg tak bercinta..
contohnya mcm saya..
tul tu..ada pengajaran di sebalik lagu ni.
kita perlu mencari isi tersirat dan juga implikasinya..

kuih raya kat umah nur dah nak abis..
hukhuk...

NuR said...

.: anaklaut :.

salam anaklaut..
a'ah kan. baru perasan
kalo org pregnant dah tentu dah sampai masa nak melahirkan..
kejap je masa berlalu..
tak nak sgt dibuai kenangan lama..

NuR said...

.: daylachan :.

huhu...
nur teringat yg manis2 je..
hikhik...
mau kena diabetes mcm ni..
=D

NuR said...

.: si tedi :.

soledad ek..
aa.. nanti nur cari ye cik tedi....

NuR said...

.: anaklaut :.

salam al..
takpe.. singgah je byk kali pun..
nur mengalu-alukan kedatangan kawan2..
=)

NuR said...

.: mamai :.

salam bro..
wah dah balik raya ek..
aa.. lagu besh.
melodi dia..

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa