07 September 2009

KELMARIN, SEMALAM DAN ESOK

kelmarin memberikan pengalaman dalam setiap inci langkah kita
semalam adalah teladan serta pengajaran buat kita
dan untuk menghadapi hari esok
jadikanlah kelmarin dan semalam itu
sebagai pedoman dalam menerokai sebuah kehidupan


notakakidantangan:
saya sedang memotivasikan diri saya pada hari ini

dan
saya asyik mendengar

dan
menyanyi lagu tema ini

oh... entry apakah ini?

10 kesan jari:

imanshah said...

Salam, cik nur tak kena jaga upsr ke??

anaklaut said...

salam..nur,

nur aanaklaut ada puisi buat nur..:)

Monolog ku dan Semalam.

Tatkala gerimis berlalu
Tatkala redup menyusur lalu
Aku masih berteleku, teroleng-oleng di dada waktu
Syahdu...pilu...
Kenapa pula kau mengusik hatiku
Dengan membawa pulang wajah semalamku
Bukankah telah kubiarkan semalam itu berlalu
Usah dikaburi pada hatiku yang penuh syahdu
Usah kau cemburui pada aku dan hari ini
Usah kau tabur aku dengan gelisah dan pujuk rayu
Yg telah cuba kutinggal padamu semalam.

Tatkala mataku hampir layu
Terawang-awang wajah semalam yg lalu
Mengorek, merobek bagaikan sembilu
Aduh... tak bisa rasanya diriku
Untuk berdiri memandang wajahmu ..semalam
Bukan bencinya aku, bukannya tak suka
Bukan berdendam atau terasa
Pada semalam yg muncul hari ini
Tapi cukuplah semalam sebagai semalam

Semalam yang meyulam diari hati
Semalam yang meyimpul rahsia diri
Kerana semalam... hadirnya aku hari ini.....


-anaklaut-

NuR said...

.: imanshah :.

tak..
nur cayang nak tinggal kanak2 ribena tu.. hikhik!

NuR said...

.: anaklaut :.

al...
terima kasih..
ni yg sayang kat al ni..
tapi memang cemburu pun
cemburu dgn bakat al..
cantik susunan bahasa tu
nur tak pandai nak buat mcm tu

terima kasih sekali lagi
nanti nur buat entry baru..
hikhik!

miSs siv said...

ini adelah entry...errr....demam upsr ke kak?
anak sedare sy pun UPSR tahun ni..
=D

NuR said...

.: miss siv :.

haha.
2 org anak buah amik upsr, tetiba maksu nya pula yg demam..
hikhik..
tapi mcm entry yg agak sengal pun ada dik..
=)

miss siv,
dah amik award?

piNky LuCiA said...

amik pengajaran tntg kesah semalam dan hari ni.. esok mesti lebey cerah.. kan nur..

NuR said...

.: pinky lucia :.

betul3x..
ya.. esok pasti cerah...

mamai said...

kelamrin itu sejarah
untuk kita jadikan panduan

semalam itu pengalaman baru
untuk dijadikan bekal esok hari

kerana esok hari kita tak pasti
adakah masih milik kita

untuk kita jadikan kelmarin dan semalam
tabahkan hati cekalkan diri untuk esok hari.

if tomorrow come best juga citer nie.

iedaLUVsham said...

upsr..oh upsr...amacam cikgu ada gigil dari murid tak? hhihih!! ;p

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa