04 July 2009

SEPANTASNYA...


kat sini skrg tgh hujan lebat..
sejuk je rasa mlm ni... sure esok pagi agak payah nak bgn ke sekolah..gigitjarihuhu...
ditambah pula penat pada arini.
adeh... emmm ape la nur ni kan..
mcm mana la nak maju kalo mcm ni.
kalo tau kat kanak2 ribena, sure diaorg gelakkan nur..
dah teacher nya pun mcm diaorg juga kekadang tu..
sengihnampakgigi

emm.. quick update meeting prestasi pelajar pagi tadi.
masih berkisahkan langkah2 yg perlu diambil bagi kanak2 ribena kelas blkg.
bak kata sorang cikgu ni, "kelas emas.."
perhatian, cara dan perlaksanaan mungkin berlainan.
bkn mungkin lagi, memang berlainan pun.
nak mengajar pun extra-letih juga berbanding kelas lain.
ape taknya, baru cuti 2 hari dah lupa nak buat bahagi mcm mana..
aduh adustercengang juga la nur jadinya masa tu..

nur percaya kanak2 ribena kelas emas ni ada potensi mereka tersendiri.
cuma mungkin tak terlihat dlm bidang akademik.
apa yg dpt nur perhatikan sorang kanak2 ribena kelas emas darjah 3 ni..
pada dasarnya dia tak dpt membaca.
nak tulis nama sendiri pun kena tiru nama yg ayahnya tulis pada buku latihan.
rasa sedih sgt tgk dia...

tapi bagi subjek nur, dia lulus.
walaupun markah hanya di atas pagar.
itu pun dah cukup bagus bagi kanak2 ribena ni.
mungkin dia kenal nombor dan dpt mengira + dan -
satu kemajuan juga sebenarnya walaupun tak byk mcm org lain.


notakakidantangan:
kegagalan adalah permulaan kepada kejayaan.


4 kesan jari:

anaklaut said...

salam...nur,

tulah tanda buktinya proses p @ p yang nur ajar berkesan..syabas cikgu nur..


pendidikan merupakan satu proses yang panjang dan berterusan..ini adalah permulaan kejayaan mereka..

moga allah memberi rahmat pada cikgu nur..amin.

p/s; tq sudi singgah anaklaut-,memberi ulasan yang sangat2 anaklaut hargai..

GRuNGe said...

Kanak2 ribenakadang2 menunjukkan potensi yang agak lambat. Cabaran Nur, mendidik mereka sehingga mencapai potensi mereka. Bila dah tak boleh, mungkin mengajar mereka untuk seni tangan.

haruan tasek said...

sabar cikgu.... itulah ragam kanak2...

NuR said...

.: anaklaut :.

terima kasih cikgu.
nur baru lagi dlm bidang ni, cikgu lagi berpengalaman dr nur..

p/s: kita kan jiran cikgu.. kalo takde ape2 keje yg mengikat, nur akan singgah di rumah cikgu bagi salam :)


.: grunge :.

setuju dgn grunge. cabaran sebenarnya.
ajar seni tangan? mcm pendidikan seni tu ke? bab sepahkan kelas tu, memang la diaorg suka.


.: haruan tasek :.

thanks encik haruan atas nasihat.
insyaAllah,moga Allah permudahkan urusan nur dgn kanak2 ribena ni.

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa