18 March 2011

Mahu Cari Ini

kata seseorang kepada nur..

"sediakan RM20 tiap bulan untuk membeli buku-buku motivasi. kadang-kadang dengan meluahkan segala yang dirasa kepada orang kedua mahupun ketiga, tak dapat beri satu penyelesaian yang bijak. adakalanya lebih merumitkan. apa kata, beli satu buku motivasi. cari kekuatan di situ. hayati kata-kata yang tersurat dan fahami maksud yang tersirat. kita perlu bergantung kepada diri dan pegangan hidup. tiada siapa yang dapat membantu diri melainkan kita sendiri. selebihnya berserah kepada Allah..."





dipetik dari majalah NUR:

Buku ini membawa anda menyelusuri pengembaraan hati, silih bergantinya perasaan dalam menghadapi stiap peristiwa yang ditakdirkan sepanjang pengalaman hidup seharian walaupun pengalaman itu pada zahirnya kelihatan remeh temeh, kecil dan dianggap 'tiada apa-apa yang penting' atau 'biasa-biasa sahaja'.

Pengembaraan hati dalam buku ini disertakan dengan kisah-kisah pendek dari sebahagian kecil pengalaman dan kejadian dari seluruh keluasan ciptaan-Nya yang akan menjadi inspirasi untuk -terus mengenal Allah. Buku ini akan membawa anda mengenal Pencipta melalui sifatNya dengan nama-namaNya yang indah iaitu Asmaulhusna.



nota pendek si merah jambu:
dah lama tak melabur duit beli buku motivasi.
sejak akhir ni, duit pergi begitu sahaja.
entah apa yang aku belanjakan...
emm....

3 kesan jari:

IMANSHAH said...

masa nak membaca tu dah berkurangan..hehe

Woofer Storm said...

ada masa beli tau,hehee bgus tuk diri,

follow sni^^

Anonymous said...

salam.....

ativiti yg bagus...:)

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa