09 November 2010

Aku bukan kawan yang baik...

mungkin aku bukan kawan yang baik. kerna atas keterlanjuran perbuatanku membuatkan mereka terasa hati.

ceritanya bermula masa makan di waktu rehat pagi tadi.

aku: citer apa yg best skrg ni?

fa: byk citer. hg nak pi tgk ke?

aku: oo..

mun: jom la pi tgk wayang

fa: ok.. jom la yg lain kita pi..

perbualan terhenti di situ.. dan terus menuju ke kelas..

lepas kelas abis.. semua bergegas pulang. excited sbb dpt pulang awal dari biasa. plan tgk wayang bagaikan debu yg berterbangan di ruang udara... terhenti! waktu itu aku memikirkan byk benda yg buatkan aku terlupa tentang itu. lantas terima msg dari kawan...Wa..

wa: aku ada di umah has...kami kat sini.

aku: ok. on my way...

bila bertemu lain pula jadinya.. mun dan fa terus pulang ke rumah. aku langsung tak tau plan tu mcm mana. bila di situ, has dan wani ikut aku dan mencadangkan ke pusat membeli belah yg lain dari tmpt yg dibualkan pagi tadi. tiba2 Xo nak ikut. terus kami naik keta menuju ke destinasi yg terlintas di fikiran.

masa makan..
Wa terima msg dari Fa yang mereka terasa hati dgn kami. pegi tak bagitau dan tak ajak. aku rasa bersalah bila mereka mrh Wa, iaitu teman serumah mereka. aku hanya teman sekelas... mereka terasa hati dgn aku dan berkata tentang sesuatu yg tak dpt aku ceritakan di sini.. aku rasa kesian pada Wa. dia tersepit... aku sedar selama ni aku rapat dgn Wa bagaikan ada masalah pada Mun. tiap kali kami berbincang berdua, pasti Mun tetiba akan masam muka. aku tak pasti sama ada aku ni menyebabkan masalah atau tak... Wa kata, biarkan saja. dia memang begitu. aku musykil. sedangkan pegi lunch. wa naik kereta dgn aku pun kadangkala Mun terasa hati. aku pelik..

dan adakalanya aku rela bersendiri..

tapi skrg apa yg aku buat tadi menimbulkan masalah.. perlu aku menjaga perasaan mereka? aku pernah terasa hati dengan mereka sblm ni. selama ni Wa la sumber utk aku tahu apa aktiviti... kadang2 keluar makan ramai2.. Wa akan msg tanya aku pegi ke tak.. adakalanya aku terima ajakan Wa dan pergi tanpa ajakan dari Mun.

aku terasa hati? sgt byk.. tambah2 bila nama ku tak termasuk dlm slide presentation. tiba2 pula aku yg kena buat ucapan penutup. malunya aku masa tu.. ada lagi lepas tu nama ku takda dalam senarai kumpulan sedangkan aku buat keje. dan itu melibatkan markah. bila aku tanya Fa, Fa kata memang aku dlm kumpulan. bila tanya Mun, terus tak endah saja sbb itu salahnya.. ya.. bila salah itu berpunca darinya pasti dia akan berdiam diri.. sekiranya salah itu berpunca dari orang lain ia akan diperbesarkan. seperti Fa dan Wa rasa selama ni.. tapi harini aku dah sakitkan hati Fa...

maafkan aku jika aku tersalah buat tindakan hari ini. aku rela menyimpan terasa hati aku dari aku menyinggung perasaan orang. aku dah menyakiti hati kawan2..




4 kesan jari:

ladymiaka86 said...

salam ziarah..

sabar je la nur.. ssh nak memenuhi kehendak hati org ni.. nak jaga semua hati kwn2 pun ssh gak.. mungkin kdg2 bg kita benda tu biasa je takde pape masalah tp bg org lain tdk.. lumrah manusia yg punya hati lain2..
sabar ek..

Sirah@Cyrah said...

Nur..just remember yang kita hanyalah insan biasa..aku pernah lalui apa yang ko tempuh...kita tidak berupaya nak puaskan hati semua orang...^^ and i know u'll be tough and strong.. :)

bolehngeblog said...

kunjungan pagi aja...

mamai said...

cikgu mmg kawan yang baik

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa