27 August 2010

Seminggu sudah berlalu

setelah seminggu berada di kg halaman. hati rasa nyaman dan tenang. bercuti... tapi tak juga. sebabnya ada PBS skrg. mula2 raya ke4 perlu pulang ke sana tapi akhirnya dpt berita yg menggembirakan. cuti dilanjutkan. bermakna hampir sebulan juga berada di rumah. insyaallah, hari2 itu bakal diisi dgn assignments yg bertindan tindun. erk! ada ke perkataan tindun tu???

merepek!

sudah selesaikan satu minggu di sekolah tersebut. penerimaan kami di situ agak tawar, agak dingin. tapi alhamdulillah bila masuk hari ke4 semuanya bertukar menjadi selesa. semua jadi pelik kenapa kami pilih sekolah ni.. bila explain yg opsyen kami ke situ, baru la diaorg angguk dan faham. dia terus bagi cadangan pada kami utk master the language.. bahasa menjadi faktor dlm komunikasi dgn pelajar.. ada yg fhm ada yg tak fhm.. yg setengah tu bantai je ckp. tapi kelakar pun ada. budak2.. teringat pula kat kanak2 ribena..

citer psl kanak2 ribena.. masa first day sahur.. telefon bunyi tak henti2.. masa tu tak silap pukul 4.40 rasanya.. igtkan panggilan emergency ke apa ke. rupanya kanak2 ribena ni telefon. yg sorang tu siap jerit dlm telefon. sampai bengang kita yg dengar ni.. "teacher cepat bangun sahuuuurrr!"... sgt2 touching.. tersentuh hati saya..

petang tadi ada juga terjumpa di pasar ramadhan. msg kat hp ni tak payah kata la byk sgt tanye bila nak ke sekolah.. huhu.. teringin sgt nak jumpa diaorg.. emm..kena usahakan juga. next week.. hari ape yg sesuai.. ahad??


4 kesan jari:

Beruwang said...

budak budak memang macam itu.. dengardan sayang cik gu lebih dari mak ayah..

IMANSHAH said...

dah masuk IPG ya??tahniah, sekolah lama kat mana

NuR si CiKGu RiBeNa (NSCR) said...

ber_u_wang:
nasib baik dia syg cikgu dia kan?
hehehe


imanshah:
terima kasih..
kot2 la nanti terserempak dgn cikgu kat sana..

hans said...

yups
alhamdulillah lah
paling tidak budak2 tu baik juga lah kan

P/S : Lagi Sekali Entry Aku Berkisar Tentang Kenapa Aku Meminati Filem Tamil Dan Bollywood!

P/S : Kepada Sesiapa Yang Ingin Mengiklankan Product Anda Di Blog Saya Sila Click Entry Ini Berkenaan Ruang Iklan Di H.P.B Blog

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa