17 May 2010

Maafkan ku kawan


aku penah jadi kawan kamu
aku penah ketawa dengan kamu
aku penah mendengar cerita kamu
aku penah menegur, menasihati kamu
aku pernah bertukar pendapat dengan kamu


ya, itu dulu
segalanya runtuh kerana emosi
ranap kerana satu prinsip diri

itu yg aku lakukan
aku tahu itu salah kawan

biar kini bukan lagi seperti dulu
engkau, aku tetap anggap kawan
apa jua kau ceritakan dulu
akan ku diamkan dan simpan

janji tetap janji
ku bawa hingga mati

aku bukan kawan terbaik buat kamu

12 kesan jari:

iqbalsyarie said...

sedih saya baca...maknanya tu sgt mendalam...tgh dlm dukacita ke?huhuu

Jantan Keparat said...

x mo sedeyh2!
sume ade hikmahnyew...

Sirah@Cyrah said...

Nur...maafkan aku ya jika tidak dapat rakan yg terbaik untukmu...

namun bagiku...kamu tetap dihatiku...rakanku yg benar2 memahami ku...

semoga persahabatan kita adalah untuk selama2nya... ^^

hans said...

sedih jer bunyinya cikgu nur?

Cap Api said...

bukan mudah utk menjadi seorg kwn yg terbaik..

sajak yg cantik..

blueCITY® said...

salam nur,
hmmmm..
tersentuh dan seakan memahami
tiap kita punya cerita
suka dan duka

inilah hidup kan
kadang rasa suka
kadang muncul duka

semoga nur terus bahagia

embun d tengah malam said...

macam sedih jer puisi ni..

chill k

Wanita Mutalib said...

ya cikgu..baik terus berkawan..

mamai said...

cikgu maaf saya terlupa nak datang kelas cikgu lately, saya sibuk cikgu maafkan saya yer cikgu

si para para said...

teringat kata dari seorang kawan...
sahabat itu racun..sahabat itu penawar....

hans said...

selamat hari guru cikgu Nur

CIK IZ said...

yang berlalu biarkan berlalu..
simpan ssegala dalam hati..

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa