05 April 2010

Tak Suka.. Tak Suka.. Tak Suka.. Eiii Tak Suka!

sedih.
gara2 kertas soalan, 2 guru masam muka. cikgu ribena ni di tengah2. nak nasihat salah tak nasihat pun salah.. satu lagi, tak tau citer yg sebenarnya. tapi secara serkap jarangnya, salah faham dan salah sorang tu guna ayat yg agak pedas dan kasar. tu la, sape suruh ckp kasar2 ni??

so malas nak masuk campur. sembang dgn org tu psl hal lain, org di sini perhatikan. bila sembang dgn org di sini, di sana pulak perhatikan. rasa mcm artis lak. mujur takde flash camera bagai. kalo tak, mahunya i ni perasan mcm tok ct kite tu.. hakhak! ok.. serius tak selesa dgn keadaan mcm ni. dah la kami tiga org ni ajar subjek yg sama bagi darjah 5. kalo berterusan konflik ni mcm mana nak bekerjasama nanti??

geram.
bila disoal...

org tu: adik, hampa ni tak mau kawin ka? tak terfikiaq ka nak kawin?

org yg menulis ni: haa?

org tu: dak la. takdak perancangan ka? kawin tu sunnah nabi.


org yg menulis ni: insyaallah.


org tu: jgn dok fikiaq keja sgt. kot nanti sampai tak minat nak kawin. nabi tak mengaku ummat..!


org yg menulis ni:
dalam hati...* aik aku bukannya tomboy sampai nak terkeluar statement cucuk berdarah tu... aish...* insyallah kak..

org tu: kawin ni.. bla...bla.... bla...


org yg menulis ni: sat kak. saya nak naik pejabat nak pi photostat.

dah la bertimbun keje depan mata... eiii.. rimas!


8 kesan jari:

white rose said...

nur...sungguh dhsyat laa ayat org tuh...tak piki perasaan orng lgsung...dia ingt kawin ni perkara mudah je mcm beli ikan kat pasar...

eii...EMO nih... :p

NuR said...

white rose

~ dylla...
~ tu yg geram skit tadi
~ dah la keje berlungguk.. disoal lak mcm tu.
~ sabar jela kita yg disoal ni.

ber_u_wang said...

jom kawen... ahaks


agaknya dia dah tak mampu nak duit sara hidup sebab tu suruh kawen

NuR said...

ber_u_wang

~ jom..
~ haha!
~ tiap org ada sebabnya kenapa jadi mcm ni selain urusan ditentukan oleh DIA.

sI tEDI said...

ha ha ha ha.. sabau je lah!!


yup! soalan yg merimaskan!

embun d tengah malam said...

agak tak menarik la ayat dia

blueCITY® said...

salam nur,
hehheheheh...
sabo je la
akak pun dah lali dgn soalan2 cenggini, kuikui...

kita je tahu apa yg terjadi dan sebenar kan
so, jangan susah2 hati, senyum okay

Saliza said...

Nur,
Sabar je la Dik....

Kat skolah kak, tak pernah pun ada sapa2 baik lelaki @ perempuan yg mempersoalkan ttg perkara kahwin ni... sbb diorang tau benda ni bkn kita yg menentukan..

Lg satu bab anak, tak ada la mulut laser bertanya pd yg dah lama kahwin tp blm ada rezeki tu...

Sabar je la...

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa