09 March 2010

Di Mana PeLangi, Hendak Ku Cari. Biar Patah Kaki, Ku Gagahi.


joni: sara..kenapa kau?


sara: aku sedih.. tekak ku perit. otak ku rasa sempit.


emo Pictures, Images and Photos


joni: kenapa..

sara: kau tak faham..

joni: benar, aku tak fhm. sebab kau tak cerita apa yg berlaku..

sara: peluang yg dinanti bukan milikku lagi.. aku menjadi kaku. hajat terbeku..

joni: mungkin bukan tertulis lagi buat mu waktu ini.

sara: aku menanti sekian lama. tapi...

joni: jgn kau salahkan takdir.

sara: aku tak menyalahkan takdir..tapi aku bertanya pada diri sendiri.. kekurangan apakah yg membataskan aku menemui kunci kegemilangan?

joni: salah kau fikir begitu. kau menidakkan kenyataan. kau kena tempuh.

sara: ya... terusan aku gagal. apa aku tak punya peluang?

joni: peluang ada, terbentang di dpn alis matamu. cuma mungkin belum waktunya.

sara: kau mudah utk berkata... bukan kau yg merasa

joni: jika ku punya kuasa, nak saja aku hamparkan segalanya pada mu. tapi aku juga manusia seperti kamu.. ya benar, laluan tidak semudah yg disangka. lantai yg bersih dan bersinar adakalanya licin.. bisa jatuh tersungkur..

sara: aku tak dapat berkata apa lagi. aku kecewa...

joni: jangan.. kau bukan seorang yg mudah utk kecewa. di bibir kau bisa menuturkan begitu, tapi di jiwa kau pejuang. jika aku punya mukjizat..aku akan buat kau gembira teman. ini kitaran kehidupan. biar dirundung kesedihan tapi kau perolehi pengalaman tak ternilai. biar kau jatuh, tapi kau tahu jalan mengatasinya.

sara melangkah meninggalkan joni.. "alangkah indah kalau ku dapat pujuk hati utk terus bertahan. aku tahu aku mampu teruskan tapi ku buntu. oh aku lah pejuang yg sering diuji.. pelangi..di mana kau?


cartoon Pictures, Images and Photos


nota pendek si merah jambu:
sekali lagi diuji

8 kesan jari:

sI tEDI said...

kesabaran yg utama..

aku pun selalu tewas bila di uji..

Wanita Itu said...

ujian itu sesungguhnya tanda Dia menyayangi kamu kan sayang :)

sabar ya..

triple x malaya said...

dalam hidup ni banyak lagi yg harus kte hadapi sepenuhnye,berbagai2 ujian harus kte tempuhi..cume kte tidak pasti bile ia datang..

white rose said...

salam nur...

alala...semangat ek!!!

daku juga sering tertewas jugak...

ber_u_wang said...

adik , kalau boleh kekeciwaanmu itu di pindahkan. letaklah di bahu abg. abg harap adik tabah ye

Nida said...

Salam dik Nur...

Cerita ini mengingatkan pada kisah akak... peluang untuk mendapat gelaran "Guru Pakar" telah akak dapat.. tapi ditarik balik atas alasan akak bercuti tanpa gaji... akak redha kerana ada hikmah setiap apa yg berlaku

mamai said...

kita sering mengharap pelangi itu datang tapi kita sering lupa akan hujan

hans said...

memang hidup ini satu permainan yg penuh dgn ujian sis

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa