17 January 2010

oH.. Adik Ku


kata2 di waktu tengahari...

berkehendakkan sesuatu tak semestinya kita akan dapat. ingin kan sesuatu tapi yg lain muncul di depan kita. Tuhan berikan kita satu peluang utk perbaiki diri, berikan pengalaman utk lebih teguh dan tabah mengejar apa yg kita inginkan... perit, pahit, sedih... harapnya seketika. moga nanti akan tersenyum puas dan bangga dgn diri sendiri kerna mampu utk berjuang dan berikan sesuatu yg diinginkan dlm mencorak masa depan.


syok! dapat berehat di rumah. lega... tapi rasa masa mcm laju je jalan. sok dah masuk minggu ketiga persekolahan. kelas masih lagi tak ceria.. haha! akan ceriakan juga minggu ni. yela.. encik guru besar buat lawatan tiap2 pagi. pastu dia akan bagi komen. pastu kita ni kenala tingkatkan prestasi mendekorasi kelas..

keje yg dah diselesaikan pagi ni.. dah iron baju kurung utk semingu.. then pasni nak check rekod budak kelas. puan penolong kanan penah bagi tagline pada guru kelas.. katanya "anggap kelasku, rumahku syurgaku. anak muridku, anakku." tapi nur ubah skit... "kelasku rumahku... anak muridku adikku.." hikhik! mcm minggu lepas.. selalunya bila ada pelajar yg sakit datang ke bilik guru, cikgu2 akan tanye kelas mana. then akan terkeluar ayat.. "aaa..anak cikgu M.. mak nya ada kelas. tunggu jap ye. dok dulu.." so... aritu ada pelajar nur, seluar terkoyak. bila org tanye anak sape.. cepat je nur kata.. "tu adik saya." riuh bilik guru gelakkan nur bila dgr nur kata mcm tu. abis kena perli sbb taknak gelar diri mak.. haha! rasa mcm tua la kononnya kan.. nur kan muda lagi.. mana aci panggil anak sumer ni... kan lebih manja panggil adik sayang. hehe...

7 kesan jari:

maiyah said...

tak bleh.. tak bleh.. mna bleh pnggil mak hehe

white rose said...

ok gak tuh...

kalo dyla slalu ckp "eh, itu kakak sy laaa..."

hikhik...

have a nice day...

Arra JaSmY said...

salam..hye kak nur..
haha..btul3,cikgu muda,mana bley panggil mak..x sesuailah..hoho..:)

insan pendidik said...

salam NuR,

dulu mase mula2 posting janggal gak bile IP dibahasakan bapak untuk kelas tu ... tapi skrang dh biase tahun lepas budak kelas IP panggil IP 'daddy' lak hehe

kawie2020 said...

hehehhehehehe... kelakar plak dialog tuh.. ade cikgu sekolah kawie pon asyik buat dialog tuh tapi dy tua arr sikit... hehhehehehehe

Nida said...

Panggil apa2pun takpe asalkan hati bahagia...betul tak???

ber_uwang said...

panggil mama ok la..

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa