31 October 2009

DOA YG DICARI

notes to readers..

doa yg dikirim oleh saudara anaklaut...

~~ joe..kamu tgk doa ni ye..
~~ bro mamai, potostat dan bagi salinan pada semua org di agensi cari jodoh bro tu.. hehe..
~~ utk cik wanie, cik bard yg sedang berbahagia sekarang... pun leh doa mcm ni juga....
~~ bro ber_uwang, cik tedi, cik lumut, ustazah dylla, kawie2020, anaklaut.. semoga ketemu apa yg dicari..

dan kpd readers ku sekalian..
doa ini utk anda juga....
tapi yg bujang trang tang tang je ye...
=)




Seandainya telah engkau catatkan
Dia milikku tercipta buatku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagian antara kami
Agar kemesraan itu abadi

Dan Ya Allah Ya Tuhanku yang Maha Mengasihi
Seiringkanlah kami melayari hidup ini
Ketepian yang sejahtera dan abadi

Tetapi Ya Allah
Seandainya telah engkau takdirkan
Dia bukan milikku
Bawalah ia jauh dari pandanganku
Luputkanlah ia dari ingatanku
Dan peliharalah aku dari kekecewaan

Serta Ya Allah Ya Tuhanku yang Maha Mengerti
Berikanlah aku kekuatan
Melontar bayangannya jauh ke dada langit
Hilang bersama senja nan merah
Agarku bisa bahagia
Walaupun tanpa bersama dengannya

Dan Ya Allah Yang Tercinta
Gantikanlah yang telah hilang
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah
Walaupun tidak sama dengan dirinya

Ya Allah Ya Tuhanku
Pasrahkanlah aku dengan takdirmu
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau Maha Mengetahui
Segala yang terbaik buat hambaMu ini

Ya Allah
Cukuplah Engkau saja yang menjadi pemeliharaku
Di dunia dan di akhirat
Dengarlah rintihan dari hambaMu yang daif ini

Jangan Engkau biarkan aku sendirian
Di dunia ini mahupun di akhirat
Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran

Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yg beriman
Supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup
Ke jalan yang Engkau redhai
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh


11 kesan jari:

al said...

salam..

nur.terima kasih, sangat terharu al..

kawie2020 said...

salam... panjang nya doa nih... hehehehhe.. ade yg pendek skit x? hehehehe....

imHepPie said...

doa nih ade gak dlm bentuk lgu nasyid kan

NuR said...

.: al :.

salam..
sama2..
yg baik itu lebih baik dikongsi..
=)

NuR said...

.: kawie2020 :.

salam
hehe..
kalo panjang potong je jadi pendek..
amik yg mana perlu
=)

selamat mencuba!

NuR said...

.: imheppie :.

ada..
tak silap lagu dari kumpulan inteam
doa seorang kekasih

miSs siv said...

aaaaa!
xde name org pun kak..
hihihi

anaklaut said...

salam..nur,



singgah malm

maiyah said...

Amin.. buat mereka semoga akan peroleh apa yg dihajati :)

ustazah dyLLa said...

salam...syukran nur...dyla dh ada doa ni...tpi xamalkan sngt...hehe...

mamai said...

sudah diedarkan cikgu hehehe

Hak Milik KeKaL NuR si CiKGu RiBeNa